Amazon Brand Registry
Lanceer je merk met Amazon
Schrijf je merk in bij Amazon Brand Registry om in aanmerking te komen voor een reeks tools voor merkontwikkeling en beschermingsvoordelen.
Ben je nieuw bij Brand Registry? Schrijf je merk in
In 2023 werd meer dan 99% van de productvermeldingen die werden geblokkeerd of verwijderd uit de Amazon-store gevonden door de proactieve controles van Brand Registry.1
Waarom moet je een Amazon Brand Registry-account aanmaken?
Amazon Brand Registry is een gratis programma dat je helpt je intellectuele eigendom (IP) te beschermen, je productvermeldingen te beheren en je bedrijf te laten groeien. Ongeacht of je verkoopt in de Amazon-store of niet.
Je merk beveiligen
Detecteer en rapporteer vermoedelijke inbreuk op intellectuele eigendomsrechten met onze krachtige tools. Nauwkeurige inzendingen stimuleren onze terugkoppelingen om eventuele inbreuk automatisch te blokkeren, voordat deze invloed heeft op je merk of klanten.
De klantervaring verbeteren
We combineren je productgegevens met onze geautomatiseerde beschermingsmaatregelen en machine learning om onjuiste productvermeldingen te helpen voorkomen. Je kunt ook merktools gebruiken om verbeterde content aan je productgegevenspagina's toe te voegen.
Houd je voortgang in de gaten
Houd de belangrijke statistieken met betrekking tot de zoekopdrachten van klanten naar je merk en producten in de gaten. Je kunt ook in realtime beschermingsstatistieken volgen (zowel de inspanningen van Amazon als die van jou) voor al onze stores.
“Amazon Brand Registry is een enorme sprong voorwaarts voor Casio in de bescherming van ons intellectuele eigendom. De responstijd is razendsnel en het team dat aan dit programma is toegewezen, is ongelooflijk deskundig en efficiënt."
“P&G was erg blij om uitgenodigd te worden als early adopter van Amazon Brand Registry. We geloven dat Amazon Brand Registry ons tijdens onze samenwerking met Amazon zal blijven helpen onze merken en onze consumenten op internet te beschermen.”
Sluit je aan bij ons groeiende aantal ingeschreven merken
Schrijf je merk in bij Amazon
Schrijf je merk in bij Amazon of krijg hulp van je intellectuele eigendom (IP) zodat je klaar bent om je in te schrijven.
Brand Registry
Begin het traject van je merk op Amazon door het gratis in te schrijven bij Amazon Brand Registry. Na inschrijving kom je in aanmerking voor een reeks tools voor merkontwikkeling en beschermingsvoordelen. Je kunt je merk zelfs inschrijven als je niet in de Amazon-store verkoopt.
Je hoeft slechts aan twee basisvereisten te voldoen:
Je hoeft slechts aan twee basisvereisten te voldoen:
Merknaam of -logo: Breng je merknaam, of een logo met je merknaam, permanent aan op je producten of verpakkingen.
Handelsmerk: Een in behandeling zijnde of geregistreerd handelsmerk voor je merknaam of logo hebben dat is uitgegeven door het aangewezen handelsmerkenbureau van de overheid van een land met een bijbehorende Amazon-winkel.
Tijdens de inschrijving maak je een Brand Registry-account aan en verstrek je gedetailleerde informatie over je intellectuele eigendom en producten, wat ons helpt inzicht te krijgen in je merk en het te beschermen.
Wist je het volgende?
Amazon Brand Registry kan helpen om de nauwkeurigheid van productvermeldingen te verhogen
Na je merk te hebben ingeschreven bij Amazon Brand Registry, kunnen alleen jij en andere verkopers die aan je merk verbonden zijn updates voor je productgegevenspagina's maken of voorstellen. Dat helpt om de nauwkeurigheid van je productgegevens te garanderen en de klantervaring te verbeteren.
IP Accelerator
Heb je geen handelsmerk voor je merknaam of -logo? Het Amazon IP Accelerator-programma kan je helpen om in contact te komen met door Amazon goedgekeurde juridische dienstverleners die klaar staan om je door elke stap van het handelsmerkproces te begeleiden.
Ontwikkel je merk
Na je merk te hebben ingeschreven bij Amazon Brand Registry, kom je in aanmerking voor het activeren van een reeks tools voor merkontwikkeling die helpen om het bewustzijn voor je merk op te bouwen, je overweging te verbeteren, je conversiepercentage te verhogen en je merkloyaliteit op te bouwen.
Je kunt elke tool op de pagina Ontwikkel je merk in Seller Central vinden, samen met een dashboard met statistieken die je kunnen helpen bij het volgen en meten van je inspanningen op het gebied van merkontwikkeling.
Je kunt elke tool op de pagina Ontwikkel je merk in Seller Central vinden, samen met een dashboard met statistieken die je kunnen helpen bij het volgen en meten van je inspanningen op het gebied van merkontwikkeling.
Leer de terminologie:
Bewustzijn, overweging, conversie en loyaliteit
'Bewustzijn', 'overweging', 'conversie' en 'loyaliteit' verwijzen naar verschillende fasen in het klanttraject.
- Bewustzijn: klanten herkennen je merk en producten
- Overweging: klanten beslissen of je merk of producten aan hun behoeften voldoen
- Conversie: klanten kopen je producten
- Loyaliteit: klanten blijven je merk en producten kopen
Heb je nog geen Amazon-verkopersaccount?
A+ Content
Genereer meer verkoop met betere productvermeldingen
Breng je producten onder de aandacht en vertel het verhaal van je merk door video's, verbeterde afbeeldingen, productvergelijkingstabellen en andere functies aan je productgegevenspagina's toe te voegen.
A+ content kan helpen om:
Je merkbewustzijn op te bouwen
Je overweging te verbeteren
Je conversiepercentage te verhogen
Basis A+ content kan de verkoop met wel 8% verhogen en goed geïmplementeerde premium A+ content kan de verkoop met wel 20% verhogen.
Brand Stores
Ontwerp een store voor je merk
Maak een gratis bestemming in de Amazon-store om klanten te helpen je producten te ontdekken en je merk te leren kennen. Hiervoor is geen ervaring op het gebied van programmeren vereist.
Brand Stores kunnen helpen om:
Je merkbewustzijn op te bouwen
Je overweging te verbeteren
Merken met een store hebben binnen 60 dagen gemiddeld 31 keer zoveel herhaalaankopen gerealiseerd.
Sponsored Brands
Help klanten je merk te ontdekken
Maak campagnes op basis van kosten per klik die in de Amazon-store verschijnen en een video of meerdere producten van je merk bevatten, in combinatie met een logo en een kop.
Sponsored Brands kan helpen om:
Je merkbewustzijn op te bouwen
Adverteerders die alle advertentie-indelingen van Sponsored Brands hebben gebruikt, hebben gemiddeld 79% van hun verkoop gerealiseerd door new-to-brand-klanten.
Merkanalyse
Verkrijg bruikbare prestatiegegevens
Neem strategische beslissingen over je producten en advertenties met behulp van samengevoegde gegevens van zoekopdrachten en aankoopgedrag van klanten.
Merkanalyse kan helpen om:
Je merkbewustzijn op te bouwen
Je overweging te verbeteren
Je conversiepercentage te verhogen
Bouw je merkloyaliteit op
Sponsored Display
Gebruik machine learning om klanten te bereiken
Maak campagnes op basis van kosten per klik die in en buiten de Amazon-store verschijnen en een product uit je catalogus bevatten.
Sponsored Display kan helpen om:
Je overweging te verbeteren
Adverteerders die gebruikmaken van doelgroepen voor gesponsord display hebben tot wel 82% van hun verkoop te danken aan new-to-brand-klanten.
Sponsored Products
Adverteren in de Amazon-store
Maak campagnes op basis van kosten per klik die in de Amazon-store verschijnen en een product uit je catalogus bevatten. Maak binnen enkele minuten een campagne, zelfs als je nog nooit eerder hebt geadverteerd.
Sponsored Products kan helpen om:
Je conversiepercentage te verhogen
Producten hebben een gemiddelde wekelijkse stijging in het aantal bestelde eenheden van meer dan 40% gerealiseerd in het eerste jaar na de lancering van een Sponsored Products-campagne.
Beheer je experimenten
Test en optimaliseer je productvermeldingen
Effectuez des tests A/B sur vos titres de produits, vos descriptions, vos images principales ou secondaires et votre contenu A+ pour voir ce qui entraîne une augmentation des ventes.
Beheer je experimenten kan helpen om:
Je conversiepercentage te verhogen
Als je weet welke content de conversie stimuleert en je wijzigingen in je productvermeldingen implementeert op basis van geoptimaliseerde content, kun je de verkoop met maximaal 25% verhogen.
Bescherm je merk
Na je merk te hebben ingeschreven bij Amazon Brand Registry, kun je genieten van gemoedsrust door te profiteren van aanvullende bescherming voor je intellectuele eigendom.
Profiteer automatisch van machine learning en proactieve beschermingsmaatregelen die helpen bij het blokkeren en voorkomen van onjuiste productgegevens, namaakgoederen, fraude, misbruik en kwaadwillenden voordat deze invloed hebben op je merk en klanten.
Profiteer van een krachtig tool die je kan helpen detecteren en melden of/dat er sprake is van inbreuk op je intellectuele eigendom.
Volg statistieken en inzichten met betrekking tot de bescherming van je merk en monitor de impact van je meldingen van inbreuk.
Als je aan aanvullende vereisten voldoet, krijg je toegang tot geavanceerde beschermingstools en -programma's.
Bij Amazon werken we er hard aan om het vertrouwen van klanten te verdienen en te behouden en we innoveren voortdurend om te voorkomen dat namaakproducten bij klanten terechtkomen. Lees het volledige overzicht voor meer informatie over onze nieuwste innovaties.
Een inbreuk melden
Vermoedelijke inbreuk melden
Gebruik onze selfservice-tool om in de Amazon-catalogus te zoeken naar potentiële inbreuk op je actieve handelsmerken, auteursrechten en octrooien. Als je een vermoedelijke inbreuk vindt, kun je een melding indienen. Elke melding versterkt onze machine learning en geautomatiseerde beschermingsmaatregelen. Nauwkeurig gebruik van Een inbreuk melden helpt je ook om in aanmerking te komen voor Project Zero.
In 2023 werd meer dan 99% van de geblokkeerde of verwijderde productvermeldingen gevonden door de proactieve controles van Brand Registry, voorheen moest een merk deze zelf vinden en melden.
Project Zero
Breng het aantal namaakgoederen terug tot nul
Krijg de ongekende mogelijkheid om productvermeldingen van namaakgoederen onmiddellijk uit de Amazon-store te verwijderen. Elke verwijdering versterkt onze machine learning en geautomatiseerde beschermingsmaatregelen en kan ons helpen om kwaadwillenden te identificeren voor vervolging.
Meer dan 25.000 merken hebben zich ingeschreven bij Project Zero.
Veelgestelde vragen
Staat je vraag er niet bij hieronder? Bekijk onze andere Veelgestelde vragen over Brand Registry (inloggen vereist).
Wat zijn de volledige vereisten voor het inschrijven van een merk bij Brand Registry?
Om je in te schrijven bij Brand Registry:
- Moet er een merknaam, of een logo met je merknaam, permanent op je producten of verpakking zijn aangebracht. Tijdens de inschrijving moet je afbeeldingen verstrekken waarop je merknaam of je logo op je producten of verpakkingen te zien is.
- Moet je beschikken over een actief, geregistreerd handelsmerk of een in behandeling zijnde aanvraag voor een handelsmerk voor je merknaam of -logo dat is uitgegeven door het aangewezen handelsmerkenbureau van de overheid van een land met een bijbehorende Amazon-store. In sommige gevallen kun je je ook inschrijven met een in behandeling zijnde handelsmerkregistratie. Bekijk de landspecifieke vereisten
- Je moet de eigenaar van het handelsmerk zijn. Als je een gevolmachtigde agent bent, laat de eigenaar van het handelsmerk het merk dan inschrijven en jou vervolgens als extra gebruiker van het Brand Registry-account toevoegen.
- Het handelsmerk voor je merk moet de vorm hebben van een op tekst gebaseerd merk (woordmerk) of een op afbeeldingen gebaseerd merk met woorden, letters of cijfers (ontwerpmerk). Houd er rekening mee dat handelsmerken verschillende classificaties kunnen hebben op basis van het handelsmerkenbureau dat deze heeft uitgegeven.
- De tekst van je handelsmerk moet overeenkomen met de merknaam in je Brand Registry-aanvraag. Als je handelsmerk een op afbeeldingen gebaseerd merk is met woorden, letters of cijfers, moet je tijdens de inschrijving een kopie van de afbeelding uploaden. Het moet exact overeenkomen met je handelsmerkdossier.
- Je moet beschikken over het registratienummer van het handelsmerk of het aanvraagnummer dat is verstrekt door het aangewezen handelsmerkenbureau van de overheid.
- Je moet over een lijst met productcategorieën beschikken waarin je merk moet worden vermeld.
- Als je over een Seller Central- of Vendor Central-account beschikt, gebruik dan dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord om je Brand Registry-account aan te maken.
Moet ik meerdere Brand Registry-accounts aanmaken als ik in meer dan één land verkoop?
Nee. Je kunt één wereldwijd account aanmaken bij Brand Registry. Tijdens de inschrijving kun je slechts voor één enkel land een handelsmerkenbureau selecteren. Maar je kunt handelsmerken voor de bureaus van andere landen toevoegen nadat je inschrijving is goedgekeurd. We raden aan om handelsmerken in te dienen voor elke Amazon-store in elk land waarin je wilt verkopen.
Kan ik meer dan één merk inschrijven?
Ja. Na je eerste merk te hebben ingeschreven, kun je aanvullende merken inschrijven vanaf de startpagina van je Brand Registry door op Een nieuw merk inschrijven te klikken.
Ik probeer me in te schrijven bij Amazon Brand Registry. Waarom ontvang ik een foutmelding?
Bekijk onze lijst met foutmeldingen, uitleg en vervolgstappen.
Hoe kan ik mijn Brand Registry-aanvraag bekijken of bewerken?
Ga naar de pagina Merkaanvragen om de status van een aanvraag te bekijken. Je kunt ook een aanvraag bewerken die je nog niet hebt ingediend, documenten toevoegen aan een ingediende aanvraag of een afgewezen aanvraag kopiëren en corrigeren.
Kan ik anderen toegang verlenen tot de Brand Registry-portal?
Ja. Na je merk te hebben ingeschreven bij Brand Registry, worden automatisch de rollen van 'rechthebbende' en 'beheerder' aan je toegewezen. Je kunt extra gebruikers uitnodigen voor je merk en hen rollen toewijzen.
Kan ik een nieuw handelsmerk toevoegen voor een merk dat ik al heb ingeschreven?
Ja. Volg deze stappen:
- Klik op Beheren in het hoofdmenu van Brand Registry en klik vervolgens op Intellectueel eigendom beheren.
- Selecteer de merknaam in het vervolgkeuzemenu en klik vervolgens op Een handelsmerk koppelen.
- Voer de vereiste handelsmerkinformatie in voor één enkel handelsmerk en klik vervolgens op Handelsmerk koppelen.
- Voor tien handelsmerken of meer klik je op Meerdere handelsmerken koppelen, download je de <3}template{4>, voer je de vereiste informatie in en upload je vervolgens de volledig ingevulde template.
Heb ik toegang tot mijn merk als de huidige beheerder van Brand Registry het bedrijf heeft verlaten, of als ik een merk heb overgenomen of een handelsmerk heb gekocht?
Ja. Neem contact met ons op voor hulp bij het verkrijgen van toegang tot je merk.
Wat is het beleid van Amazon op het gebied van intellectueel eigendom en merknamen?
Hoe kan ik schendingen van het beleid of andere vormen van misbruik melden die geen verband houden met intellectueel eigendom?
Je kunt de tool Misbruik melden gebruiken om onjuiste informatie over productvermeldingen, schendingen van het Amazon-beleid en andere problemen te melden.
Amazon biedt ook een openbaar toegankelijk formulier voor het melden van vermeende inbreuk op intellectueel eigendom, zoals problemen met auteursrechten, handelsmerken en octrooien.
Amazon biedt ook een openbaar toegankelijk formulier voor het melden van vermeende inbreuk op intellectueel eigendom, zoals problemen met auteursrechten, handelsmerken en octrooien.
Lanceer je merk met Amazon
Schrijf je merk in bij Amazon Brand Registry om in aanmerking te komen voor een reeks tools voor merkontwikkeling en beschermingsvoordelen.
Ben je nieuw bij Brand Registry? Schrijf je merk in
1 Merkbeschermingsrapport van 2023
Op deze website maken we gebruik van cookies en vergelijkbare tools, (gezamenlijk 'cookies'), om diensten aan u te leveren en verbeteren, en om advertenties te tonen. Voor meer informatie over hoe Amazon cookies gebruikt, kunt u de Amazon Cookies Notice raadplegen.