Amazon Brand Registry

Lanceer je merk met Amazon

Schrijf je merk in bij Amazon Brand Registry om te beginnen met het ontgrendelen van een reeks tools voor merkontwikkeling en beschermingsvoordelen.
Various brands enrolled in Brand Registry on Amazon
Woman with her dog, looking at her tablet with a callout about brand specific incentive.

Begin met meer dan €47.250 aan incentives

Klaar om te verkopen met Amazon? Als nieuwe verkoper kun je profiteren van een reeks stimuleringsmaatregelen.
icon: checkmark
10% terug op je eerste €45.000 aan merkverkopen, daarna 5% terug gedurende je eerste jaar tot je €900.000 aan in aanmerking komende merkverkopen bereikt (tot €47.250 aan bonuswaarde)

Warom Amazon Brand Registry?

Amazon Brand Registry is een gratis programma dat je helpt je intellectuele eigendom (IP) te beschermen, je productvermeldingen te beheren en je bedrijf te laten groeien. Ongeacht of je verkoopt in de Amazon-store of niet.
A price tag and a document with a checkmark inside a shield symbol, representing a registered brand
Je merk beveiligen
Detecteer en rapporteer vermoedelijke inbreuk op intellectuele eigendomsrechten met onze krachtige tools. Nauwkeurige inzendingen stimuleren onze terugkoppelingen om eventuele inbreuk automatisch te blokkeren, voordat deze invloed heeft op je merk of klanten.
An open shipping box with confetti on top representing a box deal
De klantervaring verbeteren
We combineren je productgegevens met onze geautomatiseerde beschermingsmaatregelen en machine learning om onjuiste productvermeldingen te helpen voorkomen. Je kunt ook merktools gebruiken om verbeterde content aan je productgegevenspagina's toe te voegen.
A computer monitor with graphs
Houd je voortgang in de gaten
Houd de belangrijke statistieken met betrekking tot de zoekopdrachten van klanten naar je merk en producten in de gaten. Je kunt ook in realtime beschermingsstatistieken volgen (zowel de inspanningen van Amazon als die van jou) voor al onze stores.
Casio Logo
"Amazon Brand Registry is een enorme sprong voorwaarts voor Casio in de bescherming van ons intellectuele eigendom. De responstijd is razendsnel en het team dat aan dit programma is toegewezen, is ongelooflijk deskundig en efficiënt. Bedankt, Amazon."
P&G Logo
"P&G was erg blij om uitgenodigd te worden als early adopter van Amazon Brand Registry. We geloven dat Amazon Brand Registry ons tijdens onze samenwerking met Amazon zal blijven helpen onze merken en onze consumenten op internet te beschermen."

Sluit je aan bij ons groeiende aantal ingeschreven merken

Levis Logo
Garmin Logo
DJI Logo
Whirlpool Logo
New Balance Logo
Braun Logo
Makita Logo
Go Pro Logo

Schrijf je merk in bij Amazon

Schrijf je merk in bij Amazon of vraag hulp bij je intellectuele eigendom (IP) zodat je klaar bent om je in te schrijven.

Brand Registry

Begin het traject van je merk op Amazon door het gratis in te schrijven bij Amazon Brand Registry. Na inschrijving kom je in aanmerking voor een reeks tools voor merkontwikkeling en beschermingsvoordelen. Je kunt je merk zelfs inschrijven als je niet in de Amazon-store verkoopt.

Je hoeft slechts aan twee basisvereisten te voldoen:
icon: checkmark
Merknaam of -logo: Je merknaam, of een logo met je merknaam, is permanent op je producten of verpakkingen aangebracht.
icon: checkmark
Handelsmerk: Een in behandeling zijnde of geregistreerd handelsmerk voor je merknaam of logo hebben dat is uitgegeven door het aangewezen handelsmerkenbureau van de overheid van een land met een bijbehorende Amazon-store.
Tijdens de inschrijving maak je een Brand Registry-account aan en verstrek je gedetailleerde informatie over je intellectuele eigendom en producten, wat ons helpt inzicht te krijgen in je merk en het te beschermen.

IP Accelerator

Heb je geen handelsmerk voor je merknaam of -logo? Het Amazon IP Accelerator-programma kan je helpen om in contact te komen met door Amazon goedgekeurde juridische dienstverleners die klaar staan om je door elke stap van het handelsmerkproces te begeleiden.

Bescherm je merk en laat het groeien met Amazon

Nadat je je merk hebt ingeschreven bij Amazon Brand Registry, kun je beginnen met het activeren van een reeks beschermingsvoordelen en exclusieve tools die kunnen helpen bij het opbouwen van bewustzijn, het verbeteren van de overweging, het verhogen van het aantal conversies en het opbouwen van loyaliteit voor je merk. Elk voordeel is beschikbaar op de pagina Je merk ontwikkelen in Seller Central.

Je krijgt toegang tot diensten om je bij het volgende te helpen:

Productvermeldingen optimaliseren en recensies een goede start geven

A price tag with a star in the middle representing enhanced content

A+ Content

Verbeter je productvermeldingen met video's, verbeterde afbeeldingen, productvergelijkingsdiagrammen en meer.

Basis A+ content kan de verkoop met wel 8% verhogen en goed geïmplementeerde premium A+ content kan de verkoop met wel 20% verhogen.1

Five star review

Klantrecensies

Krijg nieuwe inzichten en verbeter je producten door recensies bij te houden en te reageren op zorgen van klanten.
icon: question mark

Wist je het volgende?

Amazon Brand Registry kan helpen om de nauwkeurigheid van productvermeldingen te verhogen

Amazon Brand Registry biedt extra bescherming om de productgegevens van je merk te helpen beschermen. Dat kan betekenen dat productvermeldingen nauwkeuriger worden en dat de klantervaring wordt verbeterd.

Klanten blij maken met geweldige aanbiedingen

A coupon with a percentage symbol in the middle representing ads coupon

Merkpromoties op maat

Stimuleer de verkoop door exclusieve kortingen te creëren die zijn afgestemd op recente klanten, terugkerende klanten of klanten die veel geld uitgeven, plus andere doelgroepen.

Toegang krijgen tot exclusieve advertentiemogelijkheden

A computer monitor representing Amazon Stores

Brand Stores

Onderscheid je merk door je eigen gratis etalage te ontwerpen. Hiervoor is geen ervaring op het gebied van programmeren vereist.

Shoppers die tijdens hun shopping journey een Store bezoeken, doen 53,9% vaker een aankoop, hebben een 52,1% hoger percentage toevoegingen aan de winkelwagen, een 42,4% hogere gemiddelde verkoopprijs en een 71,3% hogere gemiddelde bestelwaarde in vergelijking met degenen die geen Store bezoeken. 2

A computer monitor representing Sponsored Brands

Sponsored Brands

Stimuleer ontdekking met advertentiecampagnes op basis van kosten per klik (CPC) met meerdere producten van je merk.
An image of a computer monitor displaying a mouse cursor

Sponsored Display

Breng je producten onder de aandacht met advertenties op basis van kosten per klik (CPC) die door machine learning zijn geoptimaliseerd voor weergave op en buiten Amazon.
A photographic image

Berichten

Plaats kosteloos aantrekkelijke content in organische winkelfeeds in de Amazon-store.Post engaging content at no cost in organic shopping feeds across the Amazon store.

Zakelijke beslissingen nemen op basis van gegevens

A laboratory flask representing an experiment

Beheer je experimenten

Test en optimaliseer content voor je productvermeldingen om meer klikken, toevoegingen aan winkelwagens en verkoop te genereren.

Als je weet welke content de conversie stimuleert en je wijzigingen in je productvermeldingen implementeert op basis van geoptimaliseerde content, kun je de verkoop met maximaal 25% verhogen.1

A computer monitor with graphs

Merkanalyse

Analyseer trends in de zoekopdrachten en aankopen van klanten en meer ter onderbouwing van je verkoopstrategie.
A mobile device with a megaphone symbol representing mobile advertising

Amazon Attribution

Meet en optimaliseer de impact van je marketing buiten Amazon op je Amazon-verkoop.
Overlayed documents with a pie chart and bar graph

Merkstatistieken

Bekijk hoe effectief je merkadvertenties zijn in het bereiken van nieuwe en bestaande klanten.

Je merk beschermen

A document with a pencil next to it

Een schending melden

Detecteer en rapporteer vermoedelijke inbreuk op intellectuele eigendomsrechten. Elk rapport helpt onze geautomatiseerde bescherming te versterken.
A secure lock with a checkmark symbol circled next to it

Project Zero

Detecteer en rapporteer vermoedelijke inbreuk op intellectuele eigendomsrechten. Elk rapport helpt onze geautomatiseerde bescherming te versterken.
A shield icon with a checkmark symbol in the middle

Eenheid vervalsingen

Werk samen met wetshandhaving en ons wereldwijde team om kwaadwillenden te stoppen en verantwoordelijk te stellen.
A price tag and a document with a checkmark inside a shield symbol, representing a registered brand

Merkbeschermingsrapport

Lees meer over onze nieuwste innovaties om te helpen voorkomen dat namaakproducten klanten bereiken.
Veelgestelde vragen
Staat je vraag er niet bij hieronder? Bekijk onze andere Veelgestelde vragen over Brand Registry (inloggen vereist).
Wat zijn de volledige vereisten voor het inschrijven van een merk bij Brand Registry?
Als je je wilt inschrijven voor Brand Registry:
  • Moet er een merknaam, of een logo met je merknaam, permanent op je producten of verpakking zijn aangebracht. Tijdens de inschrijving moet je afbeeldingen verstrekken waarop je merknaam of je logo op je producten of verpakkingen te zien is.
  • Moet je beschikken over een actief, geregistreerd handelsmerk of een in behandeling zijnde aanvraag voor een handelsmerk voor je merknaam of -logo dat is uitgegeven door het aangewezen handelsmerkenbureau van de overheid van een land met een bijbehorende Amazon-store. In sommige gevallen kun je je ook inschrijven met een in behandeling zijnde handelsmerkregistratie. Bekijk de landspecifieke vereisten (inloggen vereist).
  • Je moet de eigenaar van het handelsmerk zijn. Als je een gevolmachtigde agent bent, laat de eigenaar van het handelsmerk het merk dan inschrijven en jou vervolgens als extra gebruiker van het Brand Registry-account toevoegen.
  • Het handelsmerk voor je merk moet de vorm hebben van een op tekst gebaseerd merk (woordmarkering) of een op afbeeldingen gebaseerd merk met woorden, letters of cijfers (ontwerpmerk). Houd er rekening mee dat handelsmerken verschillende classificaties kunnen hebben op basis van het handelsmerkenbureau dat deze heeft uitgegeven.
  • De tekst van je handelsmerk moet overeenkomen met de merknaam in je Brand Registry-aanvraag. Als je handelsmerk een op afbeeldingen gebaseerd merk is met woorden, letters of cijfers, moet je tijdens de inschrijving een kopie van de afbeelding uploaden. Het moet exact overeenkomen met je handelsmerkdossier.
  • Je moet beschikken over het registratienummer van het handelsmerk of het aanvraagnummer dat is verstrekt door het aangewezen handelsmerkenbureau van de overheid.
  • Je moet over een lijst met productcategorieën beschikken waarin je merk moet worden vermeld.
  • Als je over een Seller Central- of Vendor Central-account beschikt, gebruik dan dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord om je Brand Registry-account aan te maken.
Moet ik meerdere Brand Registry-accounts aanmaken als ik in meer dan één land verkoop?
Nee. Je kunt één account voor wereldwijde verkoop aanmaken bij Brand Registry. Tijdens de inschrijving kun je slechts voor één enkel land een handelsmerkenbureau selecteren. Maar je kunt handelsmerken voor de bureaus van andere landen toevoegen nadat je inschrijving is goedgekeurd. We raden aan om handelsmerken in te dienen voor elke Amazon-store in elk land waarin je wilt verkopen.
Kan ik meer dan één merk inschrijven?
Ja. Na je eerste merk te hebben ingeschreven, kun je aanvullende merken inschrijven vanaf de startpagina van je Brand Registry door op Een nieuw merk inschrijven te klikken.
Ik probeer me in te schrijven bij Amazon Brand Registry. Waarom ontvang ik een foutmelding?
Bekijk onze lijst met foutmeldingen, uitleg en vervolgstappen (inloggen vereist).
Hoe kan ik mijn Brand Registry-aanvraag bekijken of bewerken?
Ga naar de pagina Merkaanvragen om de status van een aanvraag te bekijken. Je kunt ook een aanvraag bewerken die je nog niet hebt ingediend, documenten toevoegen aan een ingediende aanvraag of een afgewezen aanvraag kopiëren en corrigeren.
Kan ik anderen toegang verlenen tot de Brand Registry-portal?
Ja. Na je merk te hebben ingeschreven bij Brand Registry, worden automatisch de rollen van 'rechthebbende' en 'beheerder' aan je toegewezen. Je kunt extra gebruikers uitnodigen voor je merk en hen rollen toewijzen.
Kan ik een nieuw handelsmerk toevoegen voor een merk dat ik al heb ingeschreven?
Ja. Volg deze stappen:
  1. Klik op Beheren in het hoofdmenu van Brand Registry en klik vervolgens op Intellectueel eigendom beheren.
  2. Selecteer de merknaam in het vervolgkeuzemenu en klik vervolgens op Een handelsmerk koppelen.
  3. Voer de vereiste handelsmerkinformatie in voor één enkel handelsmerk en klik vervolgens op Handelsmerk koppelen.
  4. Voor tien handelsmerken of meer klik je op Meerdere handelsmerken koppelen, download je de template, voer je de vereiste informatie in en upload je vervolgens de volledig ingevulde template.
Wat is het beleid van Amazon op het gebied van intellectueel eigendom en merknamen?
Hoe kan ik beleidsschendingen of andere vormen van misbruik melden die geen verband houden met intellectueel eigendom?
Je kunt de tool 'Misbruik melden' gebruiken om onjuiste informatie over productvermeldingen, schendingen van het Amazon-beleid en andere problemen te melden. Log in bij Seller Central voor toegang tot de tool en gebruik het hoofdmenu om Prestaties en vervolgens Accountstatus te selecteren. Selecteer op de pagina Accountstatus Misbruik melden. Als je geen toegang hebt tot Seller Central, kun je problemen melden via de ondersteuning van Brand Registry. Log in bij je Brand Registry-account en selecteer Neem contact met ons op op je startpagina en selecteer vervolgens Een schending van het marketplace-beleid melden.

Amazon biedt ook een openbaar toegankelijk formulier voor het melden van vermeende inbreuk op intellectueel eigendom, zoals problemen met auteursrechten, handelsmerken en octrooien.
De huidige beheerder heeft het bedrijf verlaten of is niet langer aan het merk gekoppeld. Hoe kan ik de beheerder bijwerken?
Als er geen actieve beheerders voor het merk zijn, zijn er twee manieren om toegang tot het merk aan te vragen.

Optie 1: Als er al minimaal één ander merk bij Brand Registry is ingeschreven en je toegang hebt tot de Brand Registry-portal, dan kun je je aanvraag indienen via het ondersteuningsteam van Brand Registry. Selecteer Merkeigendom bijwerken als het onderwerp. Je aanvraag wordt beoordeeld en je ontvangt dienovereenkomstig een reactie.

Optie 2: Je kunt proberen om een aanvraag voor Brand Registry in te dienen met hetzelfde handelsmerknummer als een merk dat momenteel is ingeschreven. Zodra je het reeds geregistreerde handelsmerknummer invoert, verschijnt er een waarschuwing met een link naar een formulier om je contactgegevens te delen. Klik op de link om naar het formulier Contactgegevens delen te gaan. Onderaan het formulier staat een link die alleen beschikbaar is voor in aanmerking komende gebruikers en die leidt naar een formulier om Beroep aan te tekenen. Als je beroep succesvol is, word je als beheerder en rechthebbende aan het merk toegevoegd.

Lanceer je merk met Amazon

Schrijf je merk in bij Amazon Brand Registry om in aanmerking te komen voor een reeks tools voor merkontwikkeling en beschermingsvoordelen.
1 Interne gegevens van Amazon
2 Interne gegevens van Amazon, augustus 2024
3 Merkbeschermingsrapport van Amazon, 2024
Amazon logo
© 2025 Amazon.com, Inc. en dochterondernemingen
Facebook logo
Twitter logo
LinkedIn logo
Tiktok logo
YouTube logo