ADVERTEREN
Verhoog je zichtbaarheid en omzet op Amazon met advertenties
Wist je dat gesponsorde advertenties kunnen helpen je zichtbaarheid te vergroten, meer klanten te bereiken en je omzet te verhogen?
Bereik je zakelijke doelen
Word ontdekt
Adverteren geeft je merk en producten meer zichtbaarheid. Advertenties worden weergegeven op goed zichtbare plekken, in winkelresultaten of op productpagina's.
Verhoog je omzet
Veel shoppers komen naar Amazon met het doel iets te kopen. Adverteren kan je helpen klanten te bereiken die op zoek zijn naar producten zoals die van jou.
Beheer kosten
Betaal alleen als er op je advertenties wordt geklikt. Campagnerapporten houden advertentie-uitgaven en -prestaties bij, zodat je kunt leren wat werkt en je campagnes kunt verfijnen.
Amazon Advertising is een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie.Mike ReeveIndigo Jamm
Advertentie oplossingen met gesponsorde advertenties
Gebruik gesponsorde advertenties om je te helpen je doelen te bereiken
Sponsored Products
Sponsored Products zijn advertenties voor afzonderlijke productvermeldingen op Amazon. Ze worden weergegeven op pagina's met winkelresultaten en op productpagina's.
Sponsored Products kunnen je helpen om shoppers te bereiken die actief op zoek zijn naar bepaalde producten.
Sponsored Brands
Sponsored Brands zijn advertenties die je merk en productportfolio laten zien. Deze advertenties met jouw merklogo, een aangepaste kop en een selectie van je producten worden weergegeven op pagina's met winkelresultaten, waardoor de verkoop en de zichtbaarheid van je producten worden verbeterd.
Sponsored Brands geven je de mogelijkheid om snel meer aandacht te trekken en je merk en producten aan shoppers te laten zien die interesse hebben getoond in soortgelijke producten.
Sponsored Display
Sponsored Display is een zelfbedieningsoplossing voor display-advertenties die je helpt je bedrijf en merk te laten groeien door klanten te betrekken tijdens het aankooptraject,
ongeachte de fase waarin zij zich bevinden.
ongeachte de fase waarin zij zich bevinden.
Met Sponsored Display bereik je de juiste doelgroep voor je bedrijf, in de Amazon-winkel en duizenden bestemmingen van derden, met display-advertenties die eenvoudig te maken en te beheren zijn.
Stores
Stores zijn aangepaste winkelbestemmingen met meerdere pagina's op Amazon voor individuele merken waarmee je je merkverhaal en productaanbod kunt laten zien. Je hebt geen ervaring met websites nodig en het is gratis.
Met Stores kun je uit een uitgebreide reeks eenvoudig te maken inhoudssjablonen en -tegels kiezen. Je kunt ze opnieuw rangschikken met de eenvoudige drag-and-drop-functie en een professionele website maken zonder enige coderings- of ontwerpvaardigheden.
Klaar om te beginnen? Dit is hoe het werkt
Stap 1
Create your campaign
Klik op het tabblad 'Reclame' en volg de prompt om aan de slag te gaan. Kies je campagnetype en volg de stappen om je campagne te maken. Als je een Store wilt maken, klik je op het tabblad 'Stores' en volg je de stappen om je eerste pagina te maken.
Stap 2
Maak je campagne
Het maken van een campagne hoeft niet meer dan 5 minuten te duren. Als je een campagne voor Sponsored Products wilt maken, kies je de producten waarvoor je wilt adverteren, kies je tussen automatische en handmatige targeting en bepaal je hoeveel je per klik wilt betalen. Voor een Sponsored Brands advertentie kies je minstens 3 producten waarvoor je wilt adverteren, voeg je je logo en een aangepaste kop toe en bepaal je welke trefwoorden je wilt gebruiken en hoeveel je wilt uitgeven. Om gratis je eigen Store te maken, gebruik je onze beschikbare sjablonen, drag-and-drop-tegels en dynamische widgets. Voor Sponsored Display advertenties, selecteer je je doelgroep, stel je je bod en dagbudget in, kies je de producten waarvoor je reclame wilt maken en maak je je campagne.
Stap 3
Bereik meer klanten met gesponsorde advertenties
Sponsored Products worden onmiddellijk gelanceerd, terwijl Sponsored Brands, Sponsored Display, en Stores eerst nog moeten worden gecontroleerd. Relevante advertenties worden aan klanten getoond op goed zichtbare plaatsen in de winkelresultaten en op productpagina's. Met Sponsored Display heb je ook de mogelijkheid om je advertenties weer te geven op websites en apps van derden, zodat je klanten kunt bereiken die de gegevenspagina's hebben bekeken van producten die door je merk worden verkocht, en hen kunt aanmoedigen om terug te komen naar die pagina's.
Als klanten op je Sponsored Products of Sponsored Display advertenties klikken, worden ze naar je productpagina geleid. Je Sponsored Brands advertentie brengt klanten naar je Store of een speciale bestemmingspagina die je producten weergeeft.
Als klanten op je Sponsored Products of Sponsored Display advertenties klikken, worden ze naar je productpagina geleid. Je Sponsored Brands advertentie brengt klanten naar je Store of een speciale bestemmingspagina die je producten weergeeft.
Stap 4
Beheer je kosten
De meeste gesponsorde advertenties zijn kosten-per-klik-oplossingen. Dit betekent dat Amazon het aantal klikken op je advertenties in rekening brengt. Je kiest hoeveel je per klik wilt betalen en stelt een budget in voor het maximale bedrag dat je per dag aan advertenties wilt uitgeven.
Stap 5
Succes meten
Je kunt je weergaven, klikken, doorklikpercentage, nieuwe klanten, verkeer naar je Store, advertentie uitgaven en andere parameters alle bijhouden. Deze inzichten helpen je de prestaties te monitoren en je campagnes te optimaliseren.
Vereisten voor adverteren
Account
Je moet een actief Professioneel verkooppartner account hebben en bij Amazon Brand Registry staan ingeschreven om Sponsored Display, Sponsored Brands en Stores te kunnen gebruiken.
Uitgelichte aanbieding
De producten waarvoor je adverteert met Sponsored Products moeten in aanmerking komen voor de Uitgelichte aanbieding.1 Sponsored Brands en Sponsored Display worden aan klanten getoond, onafhankelijk van wie de Uitgelichte aanbieding heeft.
Producten
Op dit moment ondersteunen we geen producten voor volwassenen, gebruikte of gereviseerde producten of producten in gesloten categorieën. Raadpleeg voor een volledige lijst van toegestane en verboden categorieën het advertentieacceptatiebeleid voor Sponsored Products, Sponsored Brands en Sponsored Display.
11Als je een advertentie maakt voor een productvermelding die niet in aanmerking komt voor de Uitgelichte aanbieding, wordt je advertentie niet aan Amazon shoppers getoond. Als advertenties niet in aanmerking komen voor de Uitgelichte aanbieding, worden deze gemarkeerd in Campagnebeheer op het tabblad 'Reclame' in Seller Central.
Wereldwijd adverteren
In meerdere landen verkopen? Beperk jezelf niet tot advertenties op de binnenlandse markt. Bouw je internationale bedrijf op en presenteer je merk aan Amazon klanten over de hele wereld door in alle in aanmerking komende landen te adverteren.
1.
Vind hieronder een land waarvoor je voor adverteren in aanmerking komt.
2.
Klik op de vlag voor dat land om je aan te melden bij Seller Central.*
3.
Klik op het tabblad 'Reclame', ga naar Campagnebeheer en selecteer 'Een campagne maken'.
*Registratie vereist.
Nuttige bronnen
Handleidingen voor succesvol adverteren
Krijg stapsgewijze instructies om aan de slag te gaan met gesponsorde advertenties.
Webinars
Neem deel aan onze live webinars over advertenties om je campagnes te optimaliseren en over de beste praktijken en strategieën voor advertenties te leren. Marketingspecialisten zullen vragen beantwoorden tijdens live vraag- en-antwoordsessies.
Video's
Begin met adverteren met deze snelle instructievideo's van Seller University.
Veelgestelde vragen
Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over Amazon Advertising.
Wat zijn Sponsored Products?
Sponsored Products zijn advertenties gericht op zoekwoorden of producten die je individuele productvermeldingen promoten en worden weergegeven in winkelresultaten en op productpagina's op Amazon. Om je te helpen je eerste campagne al binnen enkele minuten te starten, kun je automatische targeting gebruiken. Je bepaalt hoeveel je uitgeeft door een budget in te stellen en te kiezen hoeveel je per klik wilt betalen.
Waarom zou ik Sponsored Products gebruiken?
Sponsored Products kan helpen de zichtbaarheid en de verkoop van je producten te vergroten door advertenties weer te geven wanneer klanten op zoek zijn naar gelijksoortige producten. Er zijn geen maandelijkse kosten aan verbonden. Je betaalt alleen als shoppers op je advertentie klikken. Dit brengt hen naar de productpagina waar je aanbieding wordt weergegeven. Overweeg Sponsored Products te gebruiken voor productzichtbaarheid, nieuwe aanbiedingen, unieke selecties, aanbiedingen met weinig weergaven, producten in de uitverkoop en seizoensgebonden promoties.
Wat zijn Sponsored Brands?
Sponsored Brands zijn zoekwoordgerichte advertenties die worden weergegeven op prominente locaties in de winkelresultaten en voorzien zijn van een aangepaste kop, merklogo en een verzameling producten binnen de advertentie. Wanneer kopers op de advertentie klikken, worden ze naar een productpagina, speciale bestemmingspagina of Store geleid. Sponsored Brands zijn beschikbaar voor verkooppartners die zijn ingeschreven bij Amazon Brand Registry.
Waarom zou ik Sponsored Brands gebruiken?
Sponsored Brands helpen de zichtbaarheid en verkoop van je merk en productportfolio te verhogen door op locaties met een hoge zichtbaarheid te verschijnen in de winkelresultaten.
Wat is Sponsored Display?
Sponsored Display is een zelfbedieningsoplossing voor display-advertenties die je helpt je bedrijf en merk te laten groeien door klanten te betrekken tijdens het aankooptraject, ongeachte de fase waarin zij zich bevinden. Selecteer je doelgroep, stel je bod en dagbudget in, kies je producten om te adverteren en maak je campagne. Advertenties worden automatisch gegenereerd met dezelfde vertrouwde functies als gesponsorde advertenties, zoals een productafbeelding, prijzen, badge, sterbeoordeling en de knop 'Nu kopen' die naar je productpagina verwijst, zodat klanten gemakkelijk kunnen bladeren of kopen1.
1A De knop 'Nu kopen‘ kan aan advertenties worden toegevoegd, afhankelijk van de plaatsing
Wat is het verschil tussen Sponsored Products en Sponsored Brands?
Sponsored Products tonen individuele productvermeldingen aan Amazon shoppers wanneer ze op relevante trefwoorden of naar relevante producten zoeken. Shoppers die op de advertenties klikken, worden naar de productpagina van dat product geleid. Dit kan helpen de zichtbaarheid te verbeteren en de omzet te verhogen.
Sponsored Brands worden ook aan Amazon klanten weergegeven als ze op relevante trefwoorden zoeken. Met deze advertenties kunnen adverteerders een aangepaste advertentie uploaden. Dit kan het logo van het merk, een unieke kop en maximaal 3 product ASIN's bevatten. Shoppers die op advertenties klikken, worden naar een speciale bestemmingspagina of Store gebracht, waarmee de zichtbaarheid van het merk kan worden verbeterd en de omzet kan worden verhoogd.
Sponsored Brands worden ook aan Amazon klanten weergegeven als ze op relevante trefwoorden zoeken. Met deze advertenties kunnen adverteerders een aangepaste advertentie uploaden. Dit kan het logo van het merk, een unieke kop en maximaal 3 product ASIN's bevatten. Shoppers die op advertenties klikken, worden naar een speciale bestemmingspagina of Store gebracht, waarmee de zichtbaarheid van het merk kan worden verbeterd en de omzet kan worden verhoogd.
Wat zijn Stores?
Een gratis, op maat gemaakte ervaring met meerdere pagina's die je merk- en productcatalogus laten zien.
Hoe kan ik de prestaties van mijn Store meten?
Het dashboard met Store inzichten bevat statistieken zoals het aantal dagelijkse bezoekers, paginaweergaven en verkopen die vanuit je winkel worden gegenereerd. Als je je winkel promoot in externe marketingactiviteiten, kun je ook een tag toevoegen aan de URL om de bronnen van het verkeer naar je Store te analyseren.
Waar worden mijn advertenties weergegeven?
Sponsored Products kunnen bovenaan, naast of in de winkelresultaten en op productpagina's worden weergegeven. Advertenties kunnen op zowel desktops als mobiele telefoons worden weergegeven.
Sponsored Brands kunnen bovenaan, naast of in de winkelresultaten worden weergegeven. Advertenties kunnen op zowel desktops als mobiele telefoons worden weergegeven.
Sponsored Display advertenties kunnen zowel op Amazon als buiten Amazon worden weergegeven op desktops, mobiele sites en apps, afhankelijk van de gekozen doelgroepen of producttargetingstrategie.
Stores worden op de Amazon website weergegeven op mobiele apparaten, in de app en op desktops.
Sponsored Brands kunnen bovenaan, naast of in de winkelresultaten worden weergegeven. Advertenties kunnen op zowel desktops als mobiele telefoons worden weergegeven.
Sponsored Display advertenties kunnen zowel op Amazon als buiten Amazon worden weergegeven op desktops, mobiele sites en apps, afhankelijk van de gekozen doelgroepen of producttargetingstrategie.
Stores worden op de Amazon website weergegeven op mobiele apparaten, in de app en op desktops.
Welke producten komen niet in aanmerking voor gesponsorde advertenties?
Op dit moment ondersteunen we geen producten voor volwassenen, gebruikte of gereviseerde producten of producten in gesloten categorieën. Raadpleeg voor een volledige lijst van toegestane en verboden categorieën het advertentieacceptatiebeleid voor Sponsored Products, Sponsored Brands en Sponsored Display.
Wat zijn de vereisten om te adverteren?
Een actief Professioneel verkooppartner account.
- Voor Sponsored Brands, Sponsored Display en Stores, moet je staan ingeschreven bij Amazon Brand Registry.
- Voor Sponsored Products, moet je in aanmerking komen voor de Uitgelichte aanbieding.
Als je een Sponsored Products advertentie maakt voor een productvermelding die niet in aanmerking komt voor de Uitgelichte aanbieding, wordt je advertentie niet aan Amazon shoppers getoond. Advertenties die niet in aanmerking komen, worden gemarkeerd in Campagnebeheer op het tabblad 'Reclame' in Seller Central. Sponsored Brands worden aan shoppers getoond, ongeacht wie de Uitgelichte aanbieding heeft.
Wat is een Uitgelichte aanbieding?
De Uitgelichte aanbieding staat op een productpagina waar klanten het aankoopproces starten door artikelen toe te voegen aan hun winkelwagentje. Een belangrijk kenmerk van de Amazon website is dat meerdere verkooppartners hetzelfde product kunnen aanbieden, dus je kunt met andere verkopers concurreren voor de Uitgelichte aanbieding. Verkooppartners moeten aan bepaalde prestatievereisten voldoen om in aanmerking te komen voor de Uitgelichte aanbieding.
Wat zijn trefwoorden en hoe werken ze?
Een trefwoord is een woord of een combinatie van woorden die je aan je Sponsored Products en Sponsored Brands campagnes toevoegt. Trefwoorden worden gekoppeld aan zoekopdrachten die klanten gebruiken om producten op Amazon te vinden en te bepalen waar je advertenties kunnen worden weergegeven. Let op: trefwoorden worden alleen gebruikt voor Sponsored Products of Sponsored Brands.
Wat zijn CPC (kosten-per-klik) advertenties?
CPC advertenties zijn een soort betaalde reclame waarbij advertenties gratis worden weergegeven (advertentievertoningen of weergaven zijn gratis) en de adverteerder pas betaalt als klanten op de advertentie klikken. Gesponsorde advertenties, zoals Sponsored Products en Sponsored Brands, werken met een CPC model.
Hoe betaal ik voor mijn advertenties?
Als je adverteert, brengt Amazon kosten in rekening voor het aantal keren dat er op je advertenties wordt geklikt. De verkooppartner factuur geeft aan welke kosten voor advertenties in rekening zijn gebracht. Je vindt deze kosten in het gedeelte Verkoopkosten van de factuur. Je advertentiekosten worden standaard van het saldo van je verkoopaccount afgetrokken. De totale advertentiekosten worden tijdens een factureringsperiode van je verkooppartner account afgetrokken. In het geval dat je verkooppartner account onvoldoende saldo heeft om de kosten van advertenties te dekken, wordt het resterende saldo in rekening gebracht op de creditcard die je hebt gebruikt om je te registreren voor Verkopen via Amazon. Als we na meerdere pogingen het bedrag niet van je creditcard kunnen afschrijven, wordt er een betalingsfout weergegeven op je Advertising account.
Je hebt ook de mogelijkheid om je betaalmethode te wijzigen naar creditcard. Als er een bedrag van je creditcard wordt afgeschreven, ontvang je een factuur. De factuurdatum is je maandelijkse factuurdatum of de datum waarop je kredietniveau verandert.
Je creditcard wordt belast bij je eerste € 1,00 aan klikken. (Deze transactie wordt gebruikt ter validatie van je creditcard).
Je verzamelt klikken totdat je de kredietlimiet bereikt of deze overschrijdt. Je kredietlimiet stijgt volgens een 'kredietladder'. Elke keer dat je je huidige kredietlimiet bereikt en je een succesvolle betaling doet, stijgt je kredietlimiet één niveau in de kredietladder: tot € 50, € 150, € 200, € 350, en ten slotte tot € 500.
Je bent telkens een bedrag verschuldigd voor de vorige maand, ongeacht je kredietlimiet. Deze kosten worden op de 3e dag van elke maand in rekening gebracht.
Opmerking: Als je je huidige kredietlimiet bereikt, wordt dit bedrag op je creditcard in rekening gebracht. Wanneer je een stap omhoog gaat op de kredietladder en je kredietlimiet verandert, wordt je creditcard die maand meer dan één keer belast. Als je je kredietlimiet niet overschrijdt, wordt je creditcard slechts één keer in die maand belast.
Je hebt ook de mogelijkheid om je betaalmethode te wijzigen naar creditcard. Als er een bedrag van je creditcard wordt afgeschreven, ontvang je een factuur. De factuurdatum is je maandelijkse factuurdatum of de datum waarop je kredietniveau verandert.
Je creditcard wordt belast bij je eerste € 1,00 aan klikken. (Deze transactie wordt gebruikt ter validatie van je creditcard).
Je verzamelt klikken totdat je de kredietlimiet bereikt of deze overschrijdt. Je kredietlimiet stijgt volgens een 'kredietladder'. Elke keer dat je je huidige kredietlimiet bereikt en je een succesvolle betaling doet, stijgt je kredietlimiet één niveau in de kredietladder: tot € 50, € 150, € 200, € 350, en ten slotte tot € 500.
Je bent telkens een bedrag verschuldigd voor de vorige maand, ongeacht je kredietlimiet. Deze kosten worden op de 3e dag van elke maand in rekening gebracht.
Opmerking: Als je je huidige kredietlimiet bereikt, wordt dit bedrag op je creditcard in rekening gebracht. Wanneer je een stap omhoog gaat op de kredietladder en je kredietlimiet verandert, wordt je creditcard die maand meer dan één keer belast. Als je je kredietlimiet niet overschrijdt, wordt je creditcard slechts één keer in die maand belast.
Op deze website maken we gebruik van cookies en vergelijkbare tools, (gezamenlijk 'cookies'), om diensten aan u te leveren en verbeteren, en om advertenties te tonen. Voor meer informatie over hoe Amazon cookies gebruikt, kunt u de Amazon Cookies Notice raadplegen.