WERELDWIJD VERKOPEN

Internationaal verkopen met Amazon Global Selling

Amazon biedt verkooppartners een verscheidenheid aan tools en services die alle aspecten van internationaal verkopen eenvoudiger maken.

Verkoop je al op Amazon in Europa?

Breid internationaal uit

 

Nieuw bij Amazon?

Aan de slag

 

Succesvol wereldwijd verkopen in 4 stappen

1

Bepaal waar en wat je wilt verkopen

Begrijp de kans die internationaal verkopen op Amazon je bedrijf biedt.
Ontdek waar je via Amazon kunt verkopen, wat er nodig is — inclusief belastingen en voorschriften — en strategische overwegingen voor het betreden van een nieuwe webshop.

Hoe we kunnen helpen

Lees meer over waarom en hoe je je verkoopactiviteiten kunt uitbreiden naar Amazon winkels over de hele wereld:

Waar je kunt verkopen met Amazon

Overzicht
Amazon beheert wereldwijd 18 online winkels (vermeld per regio, hieronder), zodat je je bedrijf internationaal kunt laten groeien, onafhankelijk van waar je bedrijf zich fysiek bevindt.
Met Amazon kun je snel je bedrijf in andere landen laten groeien en je merk en producten introduceren bij miljoenen klanten in de winkels van Amazon.
Deze webshops vertegenwoordigen veel van 's werelds grootste e-commercemogelijkheden. Wanneer je je registreert om te verkopen op een van deze Amazon winkels, krijg je direct toegang tot klanten die de koopervaring van Amazon kennen en vertrouwen. Door je verkopen uit te breiden naar een of meer Amazon winkels kun je profiteren van het Amazon merk zonder dat je vooraf de kosten hoeft te betalen voor het zelf bouwen van bedrijfsnaamherkenning in een nieuwe verkoopomgeving.
Overwegingen voor taalondersteuning
Wanneer je je voorbereidt op het betreden van een nieuwe Amazon winkel, moet je eerst overwegen of je bedrijf in de lokale taal kan werken. Vaardigheid in de taal van de lokale webshop is noodzakelijk om klantenondersteuning te bieden voor een bepaalde webshop (een vereiste om te verkopen op een Amazon winkel), tenzij je Fulfilment by Amazon gebruikt. Lokale taalvaardigheid is ook nuttig voor het uitvoeren van landspecifiek onderzoek en het verwerven van inzicht in hoe je je producten het beste kunt positioneren. Mogelijk moet je je producten aanpassen of je marketing, kopij of verpakking opnieuw positioneren om beter in de behoeften van je nieuwe klanten te voorzien.

Veel verkooppartners verkopen echter met succes op Amazon winkels waar ze geen kennis hebben van de lokale taal. Amazon biedt enkele services en tools om de uitdagingen van taalbarrières te helpen verlichten:

Seller Central Language Switcher
Het goede nieuws is dat je geen Spaans, Frans of Japans hoeft te beheersen om te kunnen verkopen in Noord-Amerika, Australië en Japan. Met Seller Central Language Switcher kun je je activiteiten op al deze Amazon winkels in het Engels beheren, zodat je snel aan de slag kunt met je internationale bedrijf doordat we je een vertrouwde interface bieden die je snel kunt leren gebruiken.

Amazon North American Store account
In Noord-Amerika hebben we, net als in Europa, het beheer van je bedrijf in alle online winkels van Amazon vereenvoudigd. Met het Amazon North American Stores account kun je productaanbiedingen maken en beheren in al onze online winkels in de VS, Canada en Mexico. Je bepaalt wat je waar verkoopt en je beheert je bedrijf vanuit een enkele interface voor verkooppartnersaccounts.

Wanneer je je aanmeldt om te verkopen op één Noord-Amerikaanse webshop, bijvoorbeeld Amazon.com, wordt je verkooppartneraccount automatisch geactiveerd voor verkoop op alle andere Noord-Amerikaanse winkels van Amazon (Amazon.com.mx en Amazon.ca). Bereik miljoenen internationale klanten en laat Amazon je helpen je internationale online business te laten groeien. Al je bestellingen worden op één plek beheerd, waardoor handelen in Canada net zo aanvoelt als handelen in de VS.

Klantenondersteuning in de lokale taal
Wanneer je verkoopt op een Amazon winkel, ben je verplicht om klantenondersteuning te bieden in de lokale taal van de webshop. Als je bijvoorbeeld verkoopt op Amazon.jp of Amazon.com.mx, moet je klantenondersteuning bieden in respectievelijk het Japans of Spaans. Je kunt ervoor kiezen om dit zelf te doen of om het aan Amazon over te laten wanneer je je aanmeldt bij FBA.
Belastingen en voorschriften
Wees op de hoogte van lokale belastingen en voorschriften bij verkoop op de verschillende winkels van Amazon en inschakeling van externe bronnen. We raden je aan om je fiscale en regelgevingsadviseurs te raadplegen voordat je beslissingen neemt over hoe je op andere webshops gaat verkopen.

Elk land heeft wettelijke en industriële vereisten met betrekking tot de verkoop van producten aan consumenten. In je thuismarkt kunnen er wetten zijn die betrekking hebben op intellectuele eigendomsrechten, productveiligheid, milieu en andere toepasselijke vereisten. Hetzelfde geldt voor alle webshops. Doe je onderzoek en begrijp je verantwoordelijkheden. Enkele zaken waar je rekening mee moet houden zijn belastingen en douane, intellectuele eigendomsrechten, parallelle invoer, exportcontroles, markeringen en etiketten, milieu, gezondheid en veiligheid, en productconformiteit.

Een webshop strategie opstellen

Overzicht
Beslissen waar en wat te verkopen in de webshop van een ander land kan vergelijkbaar zijn met het maken van deze overwegingen voor je thuismarkt. Er zijn echter enkele extra zaken om rekening mee te houden bij internationaal verkopen.

Een manier om een internationale strategie te evalueren, is door gebruik te maken van het marketingframework "vier P's": Product, Prijs, Plaatsing en Promoties. Laten we elk punt bekijken door de lens van internationaal verkopen op Amazon.
Product: Kiezen wat je wilt verkopen
Wanneer je een Amazon winkel selecteert om op te verkopen, moet je weten of je product geschikt is voor je doelmarkt. Zorg er in de allereerste plaats voor dat je in elk land alle wetten naleeft. Daarnaast verschillen productnormen per land. Mobiele apparaten die werken op 110-220 V die elektrische opladers met twee pennen gebruiken, zijn bijvoorbeeld niet geschikt voor Europese webshops, maar kunnen wel geschikt zijn voor Japan. Ook zouden verenbedden die je met succes verkoopt in het Verenigd Koninkrijk waarschijnlijk niet goed verkopen in de Verenigde Staten omdat de standaard matrasmaten in beide landen verschillen.

Wanneer je voor het eerst internationaal via Amazon verkoopt, is het een natuurlijke benadering om eerst te denken aan de bestverkochte producten in je thuismarkt. Wat verkoopt er goed op basis van je ervaring en de gegevens in je verkooprapporten? Het is ook belangrijk om jezelf af te vragen waarom je denkt dat deze specifieke producten het goed zullen doen. Gelden dezelfde redenen ook voor de webshops die je betreedt of zijn er andere fundamentele aspecten die de vraag van klanten in de nieuwe webshop stimuleren, zoals cultuur, klimaat en demografie, inclusief gemiddelde leeftijd en inkomen? Bedenk ook hoe verschillen in webshop in je voordeel kunnen werken. Heb je bijvoorbeeld seizoensvoorraad waarvan je niet weet wat je ermee moet doen nadat het seizoen op één webshop is afgelopen? Je kunt je verkoopseizoen verlengen door in het buitenland te verkopen, waar het product mogelijk een nieuw publiek kan vinden.

Tip: Bied een breed scala van producten aan in plaats van je te concentreren op één of twee producten. Waarom? Een bredere selectie betekent dat klanten je productvermeldingen in het algemeen eerder zullen vinden bij zoekacties. Bij een breder productaanbod kun je ook sneller meten welke producten succesvol zijn op een bepaalde webshop.

Je kunt langzaam beginnen met behoud van een brede selectie, zelfs als je nog niet klaar bent om een groot deel van je voorraad aan een andere Amazon winkel toe te voegen. Als je verkopen pieken, kun je je prijs aanpassen of productvermeldingen verwijderen om het voorraadrisico te beperken, net als op je thuismarkt van Amazon. Om het risico nog verder te beperken kun je beginnen met het zelf leveren van bestellingen in plaats van voorraad naar een ander land te sturen. Onthoud dat verkopen op een andere webshop niet betekent dat je de controle over je productvermeldingen verliest.

Bij het nemen van de beslissing welke producten je wilt verkopen in een winkel van Amazon, heb je natuurlijk nog een andere belangrijke informatiebron beschikbaar: observaties van de webshop zelf. Met dit soort webshop onderzoek zou je zeer vertrouwd moeten zijn dankzij activiteiten die je waarschijnlijk uitvoert wanneer je op je primaire Amazon winkel verkoopt. Voor dit onderzoek is beheersing van de lokale taal buitengewoon nuttig. Als je een webshop probeert te onderzoeken in een taal die je niet beheerst, kun je misschien wat elementaire taalinterpretatie krijgen van gratis online vertaaltools, maar zorg ervoor dat je niet te afhankelijk wordt van dergelijke tools.

Bekijk op je doelmarkt de selecties ‘Best verkopende partners’, ‘Nieuwe aanwinsten’ en ‘Uitgelichte merken’ voor je productcategorieën. Lees klantenrecensies om inzicht te krijgen in de sterke en zwakke punten van je concurrentie.

Tijdens deze fase van productonderzoek vind je het misschien nuttig om je zoekopdracht uit te breiden naar e-commerce webshops buiten Amazon. Gebruik een zoekmachine om relevante e-commercesites per land te vinden. Handelspublicaties en online community's van verkooppartners in elk land kunnen eveneens een rijke bron van informatie bieden terwijl je je voorbereidt om producten op hun plaatselijke locaties aan te bieden.

Tip: Houd er rekening mee dat potentiële klanten van een bepaalde webshop niet noodzakelijkerwijs in de doelmarkt zijn gevestigd. Sommige klanten van elke webshop wonen mogelijk in een nabijgelegen land, winkelen liever in een bepaalde taal, zoeken producten die alleen beschikbaar zijn op een bepaalde webshop of kiezen er om andere redenen voor om buiten het land te kopen. Een klant van Amazon.com is bijvoorbeeld mogelijk in Mexico gevestigd.
Prijs: Je prijs instellen en aanpassen
De volgende zijn mogelijke nieuwe kosten om rekening te houden bij verkoop buiten je primaire webshop. Deze extra kosten kunnen je winstgevendheidsberekening veranderen:
  • Verzendkosten wanneer je rechtstreeks naar internationale klanten verzendt.
  • Internationale verzendkosten voor retourzendingen, als je zelf bestellingen levert.
  • Verzendkosten om je voorraad naar fulfilment centers in het buitenland te sturen wanneer je Fulfilment by Amazon gebruikt.
  • Kosten voor klantenondersteuning als je deze services zelf in een lokale taal levert of een externe provider inhuurt om de taalondersteuning van klanten te beheren.
  • Conversiekosten in verband met het ontvangen van betalingen in de eigen valuta.
  • Vertaalkosten voor het aanbieden van ASIN's in een andere taal.
  • Belastingen en heffingen.
Zoals je ziet zullen veel van de variabele kosten veranderen afhankelijk van of je besluit zelf producten aan klanten te leveren of Fulfilment by Amazon te gebruiken.
Plaatsing: Je distributiekanalen optimaliseren
Je kunt niet alleen je internationale bedrijf op Amazon uitbreiden, maar ook overwegen om je internationale bedrijf buiten Amazon te laten groeien.

Hieronder volgen andere services van Amazon die mogelijk relevant zijn voor jou bij het ontwikkelen van deze internationale strategie:

Multi-Channel Fulfilment als je Fulfilment by Amazon al gebruikt om Amazon klantbestellingen uit te voeren, kun je online verkopen vanuit andere kanalen beheren met dezelfde voorraadgroep. Gebruik Multi-Channel Fulfilment (MCF, een functie binnen Fulfilment by Amazon) om bestellingen uit te voeren die afkomstig zijn van andere verkoopkanalen dan Amazon, inclusief je eigen website, andere platforms van derden en zelfs catalogusverkopen of verkopen in de winkel.

Product Ads - Amazon Product Ads is een advertentieservice die is ontworpen om klanten van Amazon naadloze toegang te bieden tot producten die beschikbaar zijn op externe websites. Als adverteerder upload je eenvoudig je catalogus en stel je biedingen en budget voor kosten per klik in. Amazon geeft je advertenties dan weer aan klanten van Amazon.com wanneer ze winkelen voor je product of gerelateerde producten. Klanten die zijn geïnteresseerd in het kopen van je product kunnen doorklikken naar je website en het product rechtstreeks bij jou kopen.
Promotie: Je productvermeldingen aantrekkelijker maken
Net als op je primaire Amazon winkel biedt Amazon tools waarmee je kunt adverteren en promoties voor je producten kunt uitvoeren.

De beschikbare promotietools verschillen per Amazon winkel en kunnen bestaan uit gratis bezorging, korting, één kopen en de tweede gratis krijgen (Buy One Get One BOGO) en externe voordelen. Een andere manier om je aanbiedingen meer bekendheid te geven is via Amazon Sponsored Products, een CPC-advertentieservice die je helpt de producten die je op Amazon.com verkoopt te promoten via advertenties gericht op zoekwoorden.

2

Je registreren en je producten aanbieden

Maak gebruik van Amazon tools om wereldwijd verkooppartneraccounts te beheren en je productvermeldingen op verschillende webshops te beheren.
Vertaal je productvermeldingen indien nodig.
Je producten zijn nu beschikbaar voor de verkoop.

Internationale productvermeldingen maken

Met de Build International Listings tool (BIL) , het maken van internationale productvermeldingen, kun je wereldwijd verkopen door aanbiedingen toe te voegen en prijzen op meerdere webshops te synchroniseren.
Met BIL kun je snel talloze aanbiedingen toevoegen aan extra webshops.
Vervolgens beheert BIL, op basis van de regels die jij instelt, prijsaanbiedingen in verschillende webshops voor jou via geautomatiseerde updates.
Amazon Prime Air plane and video play button
Overzicht
Je moet je Amazon verkoopaccount instellen voor de online winkel waar je wilt verkopen. Ook als je al op één Amazon winkel verkoopt, moet je een nieuw verkooppartneraccount aanmaken voor de andere webshops. Als je bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk of in de Verenigde Staten verkoopt en je ook in Japan wilt verkopen, moet je een nieuw Amazon verkooppartneraccount maken voor Amazon.co.jp.

De uitzondering hierop is als je al verkoopt op een Noord-Amerikaanse webshop, zoals Amazon.com, en je wilt verkopen op een andere Noord-Amerikaanse Amazon-webshop, zoals Amazon.ca. In dit geval kun je dit doen via je huidige verkooppartneraccount, omdat Amazon een centraal account (Unified Account) biedt voor Noord-Amerikaanse webshops.

In sommige landen zijn de online registratieprocessen van Amazon in de lokale taal, bijvoorbeeld Spaans voor Amazon.com.mx. Als je deze talen niet spreekt en geïnteresseerd bent in verkopen op een van deze webshops, registreer je dan om te verkopen op Amazon.com in het Engels en maak vervolgens aanbiedingen op de Mexicaanse webshop via het Unified Account.

Als je al op Amazon verkoopt, zet dan de stap naar internationale uitbreiding. Als je nieuw bent bij Amazon, kies dan op welke webshop je wilt beginnen met verkopen:
Verkoop je al op Amazon in Europa?
Nieuw bij Amazon?
Registratievereisten voor Noord-Amerika
Wanneer je je registreert om te verkopen in de VS via Amazon.com, moet je een geldige creditcard, je telefoonnummer en belastinggegevens verstrekken. Voor belastingdoeleinden moet je een stapsgewijze online vragenlijst doorlopen waarin wordt bepaald of je een W-9-formulier (als Amerikaanse belastingbetaler) of een W-8BEN-formulier (als niet-Amerikaanse belastingbetaler) moet invullen. Wanneer je je registreert om te verkopen in Canada of Mexico, via Amazon.ca of Amazon.mx, moet je een geldige creditcard, je telefoonnummer en belastinggegevens verstrekken.

Noord-Amerika met het Unified Account voor Noord-Amerika hebben we het beheer van je bedrijf op de webshops van de Verenigde Staten, Canada en Mexico vereenvoudigd. Met het Unified Account voor Noord-Amerika kun je productaanbiedingen maken en beheren in de VS, Canada en Mexico. Jij bepaalt wat je verkoopt en waar, gemakkelijk via één centraal verkopersaccount.

Wanneer je je aanmeldt om te verkopen op Amazon.com, Amazon.ca of Amazon.com.mx, wordt je verkooppartneraccount automatisch geactiveerd om op de verschillende webshops te verkopen. Je kunt schakelen tussen de webshops met behulp van de webshopswitcher in Seller Central. Hiermee kun je producten aanbieden en bestellingen beheren in elke webshop. Als professioneel verkooppartner betaal je alleen de abonnementskosten voor de webshop waar je je het eerst hebt geregistreerd voor verkopen.

Als je je bijvoorbeeld hebt geregistreerd om te verkopen op Amazon.com, betaal je de abonnementskosten voor die webshop. Als je dan ook besluit te verkopen op Amazon.ca, betaal je hiervoor geen extra abonnementskosten. Voor de verkoop per item betaal je echter de kosten die van toepassing zijn op de webshop waar het item is verkocht.

Om te kunnen verkopen in de VS, Canada en Mexico, moet je afzonderlijke productvermeldingen maken op Amazon.com, Amazon.ca. en Amazon.com.mx. Houd er rekening mee dat het maken van aanbiedingen op de eerste webshop waar je je registreert (bijvoorbeeld Amazon.com) en het beginnen met verkopen daar, er niet automatisch voor zorgt dat je producten op de andere webshops (bijv. Amazon.ca en Amazon.co.mx) worden aangeboden; als je op alle drie de webshops wilt verkopen, moet je aanbiedingen maken op elke afzonderlijke webshop.

Ten slotte moet je bij het maken van een Unified Account voor Noord-Amerika een bankrekening opgeven in een van de landen die door Amazon worden ondersteund. Momenteel ondersteunt Amazon Amerikaanse, Canadese en Mexicaanse bankrekeningen, evenals bankrekeningen in Europese landen.
Vereisten voor registratie in Japan
Amazon.co.jp biedt een online verkooppartnerregistratieproces in het Engels en het Japans.
Nadat je je account hebt ingesteld, kun je voor het beheren van je account Japans of Engels kiezen in Seller Central. Krijg begeleiding bij uitbreiding naar Japan.

Betalingen

Een bankrekening gebruiken in de webshop
Als je liever een hoge mate van controle houdt over je financiële rekeningen, kun je een bankrekening openen in het land waar je wilt verkopen. Dit is doorgaans een complexer proces, omdat je mogelijk een juridische bedrijfsentiteit in dat land moet aanmaken. Raadpleeg dus je juridische, fiscale en bankadviseurs.
Amazon Valutaomzetter voor Verkooppartners
Als je liever geen account wilt openen in het land van een andere Amazon winkel, kun je Amazon Currency Converter for Selling partners (ACCS) gebruiken. Met ACCS kun je rechtstreeks op je lokale bankrekening worden betaald in lokale valuta, op voorwaarde dat je een bankrekening hebt in een land dat wordt ondersteund door Amazon. Ongeacht het land waarin je woont, kun je alleen betalingen ontvangen op een bankrekening in een land en valuta die door ACCS worden ondersteund.

Hoe ACCS werkt
Wanneer je bankrekeninggegevens invoert, moet je de algemene voorwaarden accepteren voor het gebruik van ACCS om betalingen op die bankrekening te kunnen ontvangen. Elke uitbetaling wordt automatisch overgemaakt naar je lokale bank in de lokale valuta. Als je overstapt naar een andere bank, moet je de algemene voorwaarden van ACCS opnieuw accepteren wanneer je je nieuwe bankrekeninggegevens invoert.

De onderstaande tabel toont de valuta's die door ACCS worden ondersteund voor elk webshop account.
Categorie
.com
.ca
.co.jp
.com.mx
EUR Euro
GBP Pond sterling
USD US dollar
Standaard
AUD Australische dollar
NZD Nieuw-Zeelandse dollar
INR Indiase roepie
HKD Hong Kong dollar
CAD Canadese dollar
Standaard
BGN Bulgaarse Lev
CZK de Tsjechische kroon
HRK Kroatisch Kuna
DKK Deense kroon
HUF Hongaarse forint
NOK Noorse kroon
PLN Poolse zloty
RON Roemeense leu
CHF Zwitserse frank
SGD Singapore dollar
PHP Filippijnse Peso
Opmerking: Als je bank niet is gevestigd in een van de landen die worden ondersteund door Amazon Currency Converter for Selling Partners, kan ACCS geen betalingen uitvoeren naar je bankrekening. Je moet een bankrekening openen in een van de landen die door Amazon worden ondersteund. Dit kan een bankrekening zijn in een van de landen waar Amazon een webshop heeft of een bankrekening in een land dat wordt ondersteund door ACCS.

Ga naar Seller Central Hulp om de veelgestelde vragen over de Amazon Currency Converter for Selling Partners te lezen.

Productvermeldingen maken

Overzicht
Zodra je een verkooppartneraccount hebt geopend op een nieuwe doelmarkt is de volgende stap het maken van productvermeldingen in je nieuwe webshop. De vereisten voor productvermeldingen kunnen verschillen, afhankelijk van de webshop. Raadpleeg daarom de richtlijnen op de Hulp pagina's van elke webshop. Hieronder staan de onderdelen van een productvermelding in een Amazon winkel:
  • Product-id: Een wereldwijd identificatienummer, zoals een UPC-, EAN- of ISBN-nummer.
  • Producttitel: Een beknopte beschrijving van het product.
  • Opsommingen en productbeschrijving: Opsommingen bieden een korte lijst van de beste productfuncties en wekken de interesse van de klant op. De productbeschrijving geeft gedetailleerde informatie over het product. Gebruik een externe service voor de omrekening van valuta's.
  • Productafbeeldingen: Duidelijke foto's van het product die zoveel mogelijk details laten zien. Afbeeldingen moeten minstens 500x500 pixels groot zijn, hoewel 1000x1000 pixels wordt aanbevolen als je wilt dat je product in detail kan worden bekeken. Sommige categorieën hebben mogelijk verschillende vereisten voor afbeeldingsgrootte. Raadpleeg dus de richtlijnen in Seller Central.
  • Zoektermen: Trefwoorden die iemand die op zoek is naar je product kan invoeren in het zoekveld. Je kunt verschillende zoektermen opgeven.
Opmerking: De kwaliteit van je productvermelding is van invloed op hoe vaak je object wordt weergegeven tijdens zoekopdrachten en dus op de kans dat je product wordt gekocht. Daarom is het belangrijk om tijd en moeite te investeren in het produceren van hoogwaardige productvermeldingen om je verkooppotentieel te verbeteren.
Je producten aanbieden
Als je een kleine voorraad hebt (minder dan 100 producten), is het misschien gemakkelijker om de productvermeldingstool 'Een product toevoegen te gebruiken om elk product één voor één aan te bieden. Als alternatief kunnen verkooppartners met professionele accounts en grotere voorraden een voorraadbestand maken en de voorraad in één keer laden met tools voor volume-productvermeldingen.

Productvermeldingen moeten in de taal van de Amazon winkel zijn waar je wilt gaan verkopen. Als je bijvoorbeeld op Amazon.de of Amazon.jp wilt verkopen, moeten je productvermeldingen respectievelijk in het Duits of Japans zijn. Als je de taal van de Amazon winkel waar je wilt verkopen niet beheerst, zijn er veel onlinebronnen die verkooppartners kunnen helpen hun productvermeldingen professioneel te vertalen.Hier zijn een paar links die nuttig zijn volgens andere verkooppartners:
Internationale productvermeldingen maken
Met de BIL- tool (Internationale productvermeldingen maken - Build International Listings) ben je minder tijd kwijt aan het beheren van je productvermeldingen en kun je met je Unified Account op meerdere Amazon winkels tegelijk productvermeldingen maken en bijwerken. Wanneer je op je primaire markt (de 'bron’) productvermeldingen hebt gelanceerd en gemaakt, kun je vervolgens deze productvermeldingen selecteren en een 'doel' markt identificeren waar je nog geen producten aanbiedt. De BIL-tool voert de volgende automatische functies uit:
  • Productvermeldingen worden op meerdere doelmarkten gemaakt op basis van producten die je verkoopt in de thuismarkt.
  • Wanneer je een productvermelding toevoegt of verwijdert, zorgt deze tool ervoor dat productvermeldingen op de doelmarkten worden bijgewerkt.
  • Prijzen op je doelmarkten worden aangepast op basis van wijzigingen die je aanbrengt in de prijzen van de thuismarkt, volgens de prijsregels die je hebt ingesteld.
  • Prijzen op de doelmarkten worden aangepast aan schommelingen in de wisselkoers van de valuta van de thuismarkt.

3

Verzending en fulfilment

Fulfilmentservices van Amazon helpen je om producten snel over de hele wereld aan klanten te leveren. Weet wat er nodig is voor verzending naar en bezorging in verschillende landen, waaronder kosten, tijd en vereisten. Kom meer te weten over de internationale oplossingen van Fulfilment by Amazon (FBA) of handel het zelf af.

Fulfilment door verkoper

Je producten internationaal rechtstreeks naar je klanten verzenden
Als je voorraad zich in een ander land bevindt dan de webshop waar je klanten hun bestelling hebben geplaatst, moet je het product internationaal naar je klant verzenden. Hier volgt een overzicht van het proces:
  1. De verkooppartner kiest een transportdienst die internationaal kan verzenden.
  2. De verkooppartner verzendt het product en is de geregistreerde exporteur.
    Belangrijk: Om een goede klantervaring te garanderen en je klantrecensies en prestatiebeoordelingen van verkooppartners te beheren, is het belangrijk dat je klanten niet blootstelt aan vertragingen als gevolg van douane-inklaring of onverwachte kosten in verband met extra heffingen en belastingen op hun producten. Het is belangrijk dat de verkooppartner voor dergelijke zaken zorgt bij het verzenden van het product.
  3. De transportdienst fungeert standaard als expediteur, volgens de algemene voorwaarden op de vrachtbrief. De transportdienst int heffingen van de koper bij levering van de goederen.
Het is ook belangrijk om de verwachtingen van de klant te beheren. Je moet klanten voorzien van nauwkeurige informatie over het land van waaruit je je product verzendt. In het bijzonder moet je het 'land van verzending' nauwkeurig vermelden in het profiel van je verkooppartner en de verwachtingen van de klant beheren door de werkelijke verzendtijden vanuit je land te vermelden. Het is jouw verantwoordelijkheid om te voldoen aan de verzendingsverwachtingen voor alle bestellingen die je ontvangt.
Internationale verzending
Internationale verzendkosten
Internationale verzendkosten variëren afhankelijk van verschillende factoren, waaronder:
  • Afmetingen en gewicht van het pakket
  • Levertijd
  • Bron (waar je vandaan verzendt) en bestemming (waar je naartoe verzendt). De kosten kunnen aanzienlijk hoger zijn voor internationale bestemmingen.
  • Transperfect Translations
Naast de bovenstaande kosten moet je op de hoogte zijn van de douanerechten en belastingen die moeten worden betaald. Amazon is niet verantwoordelijk voor douanerechten en belastingen die verband houden met FBA voorraad. Als bij een fulfilment center van Amazon zendingen aankomen waarvoor douanerechten zijn verschuldigd, worden deze zendingen teruggestuurd naar de afzender.

Internationale verzendtijden

Het internationaal afhandelen van een bestelling kost meer tijd dan bezorging in eigen land. Verzendtijden worden weerspiegeld in de details van het aanbod en kunnen je aanbod minder concurrerend maken ten opzichte van binnenlandse tegenhangers.
Andere bronnen
Er zijn ook veel online bronnen die verkooppartners kunnen helpen de tarieven te bepalen en die de bezorging gemakkelijker maken. Hier zijn een paar links, georganiseerd per regio, die andere verkopers nuttig hebben gevonden. Bezoek hun websites rechtstreeks om de geschatte verzendkosten te berekenen die je kunt verwachten bij het afhandelen van bestellingen voor de Amazon winkels waarin je producten wilt aanbieden:
Verzending naar
Bedrijf
Verenigde Staten
Canada
Europa

Fulfilment by Amazon

Overzicht
Vestigingslocatie van verkooppartner
Locatie van FBA fulfilment center
Importeren vereist?
Buiten de Verenigde Staten
VS
Ja, producten moeten naar de VS worden geïmporteerd
Buiten Canada
Canada
Ja, producten moeten naar Canada worden geïmporteerd.
Buiten Europa
Landen van de Europese webshops: Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië of Spanje
Ja, producten moeten worden geïmporteerd naar het land waar het FBA fulfilment center is gevestigd.
In Europa
Landen EU webshops: Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië of Spanje
Nee, goederen hoeven niet binnen de EU te worden geïmporteerd.
Buiten Japan
Japan
Ja, producten moeten naar Japan worden geïmporteerd.
Buiten Mexico
Mexico
Ja, producten moeten naar Mexico worden geïmporteerd.
Een alternatieve manier om je internationale bestellingen uit te voeren, is door Fulfilment by Amazon (FBA) te gebruiken in het land dat overeenkomt met de Amazon winkel waar je je producten aanbiedt. Als je FBA gebruikt, moet je je producten importeren naar een ander land voor opslag in een fulfilment center van Amazon om ze aan klanten op die webshop te kunnen verkopen. De enige uitzondering op deze situatie is als je al op een van de Europese webshops van Amazon verkoopt en bezorgt via FBA op die webshop. In dat geval kun je je bestellingen uit andere Europese winkels afhandelen met behulp van je huidige FBA account via Pan-Europese FBA, het European Fulfilment Network, of Multi-Country Inventory.
Je producten internationaal rechtstreeks naar je klanten verzenden
Als je voorraad zich in een ander land bevindt dan het fulfilment center, moet je je producten uit het bronland exporteren en ze importeren naar het land van bestemming. Je fungeert als geregistreerd exporteur in het bronland en geregistreerd importeur in het land van bestemming en moet voldoen aan alle wet- en regelgeving van de bron- en bestemmingslanden. Je moet mogelijk invoerbelastingen, douanerechten en toeslagen betalen die door het land van bestemming worden geheven. Amazon is niet verantwoordelijk voor douanerechten en belastingen die verband houden met FBA voorraad. Als voor zendingen die aankomen bij een fulfilment center van Amazon douanerechten verschuldigd zijn, worden deze zendingen teruggestuurd naar de afzender. Hier volgt een overzicht van het proces:
  1. Maak productvermeldingen in Seller Central.
  2. Stel een handelsfactuur op die aangeeft dat jij de geregistreerde importeur bent.
  3. Kies een douaneagent (deze service kan worden aangeboden door je transportdienst).
  4. Verzend de producten vanuit de fabriek of het magazijn naar de haven.
  5. Klaar de producten in via de douane voor export.
  6. Schakel een transportdienst in om producten te laden voor vervoer naar de haven van bestemming.
  7. Verzend producten naar de haven van bestemming en los ze.
  8. Klaar de producten in via de douane voor import.
  9. Schakel een transportdienst in om producten te laden voor vervoer naar het fulfilment center.
Ga naar de volgende Hulp pagina van Amazon voor meer informatie over regels en voorschriften voor inkomende voorraad bij een fulfilment center van Amazon, inclusief vereisten voor vloergeladen LTL/FTL-zendingen.

Voorraad importeren en exporteren

Overzicht
Wanneer je je bedrijf uitbreidt naar een Amazon winkel buiten je eigen land en bezorgt met Fulfilment by Amazon (FBA) of een externe fulfilmentprovider, moet je je verplichtingen in het import-/exportproces begrijpen. Hoewel je mogelijk sommige of al deze import- en exportstappen zelf wilt afhandelen, kan het gemakkelijker zijn om een logistieke dienstverlener in te huren, zoals een douaneagent of een expediteur om het proces voor je af te handelen. Deze providers beschikken mogelijk over de expertise en tijd om ervoor te zorgen dat je voorraad tijdig en veilig van de ene naar de andere plaats wordt overgebracht.

Tip: Als je FBA gebruikt in een webshop buiten je eigen land en je wilt gebruikmaken van de diensten van een logistieke dienstverlener, kun je het beste contact opnemen met een dergelijke provider zodra je je aanmeldt voor FBA. Het proces voor het voltooien van het benodigde papierwerk kan enige tijd in beslag nemen en je wilt niet dat het proces om je producten in handen van klanten te krijgen vertraging oploopt. Als je gebruikmaakt van de diensten van een douaneagent of expediteur om je te helpen de voorraad van het ene naar het andere land over te brengen, moet je deze rechtstreeks inschakelen. Je moet ook rechtstreeks de regelingen treffen voor het vastleggen van de geregistreerde importeur of exporteur. Amazon kan niet in die hoedanigheid optreden of deze afspraken voor jou maken.

Voordat je een douaneagent of expediteur inschakelt om je te helpen je voorraad van het ene land naar een fulfilment center in een ander land over te brengen, moet je beslissen wie bepaalde verantwoordelijkheden op zich neemt:
  • Geregistreerde exporteur (Exporter of record - EOR): Over het algemeen is de verzender de geregistreerde exporteur. Amazon zal niet optreden als geregistreerde exporteur. Mogelijk kun je een contract met je douaneagent of expediteur aangaan om als EOR op te treden.
  • Geregistreerde importeur (Importer of record - IOR): De geregistreerde importeur zorgt ervoor dat de zending met succes wordt geïmporteerd naar het land van bestemming. Tot de verantwoordelijkheden behoren het indienen van wettelijk vereiste documenten en het betalen van vastgestelde invoerrechten en belastingen. Het is belangrijk op te merken dat Amazon, inclusief de fulfilment centers, niet als geregistreerde importeur fungeert voor een zending van FBA voorraad. Elke zending van FBA-voorraad die probeert te worden ingeklaard met Amazon als IOR, wordt geweigerd en geretourneerd op kosten van de verzender, zonder uitzonderingen.
Niet-ingezeten importeurs
In sommige landen kan een niet-ingezeten (buitenlandse) IOR de invoer van goederen regelen. Als je niet-ingezeten IOR wilt worden, kun je contact opnemen met je douaneagent of transportdienst voor meer informatie.

Belangrijke opmerking: Het is jouw verantwoordelijkheid om te voldoen aan alle import- en exportwetten en ervoor te zorgen dat de geïmporteerde goederen voldoen aan de toepasselijke wet- en regelgeving. Je mag verboden items of items waarvoor beperkingen gelden niet importeren zonder alle vereiste vergunningen en autorisaties. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de invoer van bepaalde landbouwproducten, voedingsmiddelen, alcohol, planten en zaden, vis- en wildproducten of medicijnen in de Verenigde Staten verboden of beperkt is.
Verzending regelen met een douaneagent of expediteur
Houd er rekening mee dat een transportdienst van jouw keuze die jouw producten naar de VS verzendt, zijn eigen procedures heeft, maar het kan zijn dat je het volgende moet invullen:
  • Volmacht: Wanneer je een volmacht ondertekent, is de douaneagent of expediteur gemachtigd om op te treden als jouw agent om je voorraad door het inklaringsproces te leiden.
  • Registratie van geregistreerd importeur: Registreer je als IOR bij de douaneautoriteiten in het land waar je voorraad importeert. Amazon, inclusief onze fulfilment centers, dient niet als IOR voor enige verzending van FBA voorraad. Dit geldt voor zendingen van elke grootte of waarde, ongeacht de herkomst en het product. Elke FBA zending die probeert te worden ingeklaard met Amazon als IOR, wordt geweigerd en geretourneerd op kosten van de verzender, zonder uitzonderingen.
  • Algemene voorwaarden: De douaneagent moet voorwaarden voor je opstellen om je te helpen begrijpen wie verantwoordelijk is voor de goederen bij elke stap van het verzendproces.
  • Heffingen, belastingen en verzendkosten: Amazon is niet verantwoordelijk voor en houdt zich niet bezig met het innen van heffingen, belastingen of verzendkosten in verband met FBA voorraad. Alle zendingen moeten verplicht de verzendvoorwaarden van Delivered Duty Paid (DDP, franco inclusief rechten) te gebruiken. Elke zending die aankomt bij een fulfilment center van Amazon met incassokosten, inclusief eventuele heffingen, belastingen of verzendkosten, wordt zonder verdere concessie geweigerd.
  • Gebruik de onderstaande voorbeelden (één in het Westen en één aan de oostkust van de Verenigde Staten) om een offerte aan te vragen bij je transportdienst, zodat je een idee hebt van je geschatte verzendkosten voordat je over het exacte adres beschikt van een bepaald fulfilment center waarnaar je in de VS verzendt.
    Voorbeeld 1
    Voorbeeld 2
    Breinigsville, PA 18031
    Phoenix, AZ 85043
    Zorg ervoor dat je contactgegevens zijn opgenomen in de verzenddocumentatie voor het geval er vragen zijn over je zending.

    Als je moeite hebt om een transportdienst te vinden die aan je behoeften voldoet, raden we je aan ons Service Provider Network te gebruiken, dat externe providers omvat die ervaring hebben met het verwerken van Amazon zendingen wereldwijd.
Uiteindelijke ontvanger
Hoewel Amazon niet zal dienen als geregistreerd importeur, kan zij worden vermeld als uiteindelijke ontvanger in je verzenddocumentatie, maar alleen als "in care of" staat vermeld vóór de naam van de Amazon entiteit.

Als je Amazon vermeldt als de uiteindelijke ontvanger, moet je douaneagent contact opnemen met Amazon via sellerimports@amazon.com voordat je enige voorraad verzendt om het EIN- of belastingnummer op te vragen dat is vereist voor inklaring.
Handelsfactuur
Wanneer je goederen gereed zijn voor verzending van de fabrikant of distributeur, bereidt de verzender de handelsfactuur voor. Het is van cruciaal belang dat de handelsfactuur nauwkeurig is om vertragingen bij de douane-inklaring te voorkomen. De volgende informatie moet op de handelsfactuur worden opgenomen:
  • De datum van de factuur.
  • De namen van de koper en de verkooppartner, inclusief adressen (Amazon mag niet als koper of verkooppartner worden weergegeven op de handelsfactuur).
  • De naam en het volledige adres van de verkooppartner of fabrikant.
  • De naam van de contactpersoon, de bedrijfsnaam, het adres en het belastingnummer van de verzender.
  • Het verzendadres.
  • Voer hier ‘In care of‘ in en vervolgens de naam en het adres van het fulfilment center van Amazon van waaruit je de goederen verzendt.
  • Geregistreerde importeur (Importer of record). Dit veld moet de naam van de verzender bevatten, als deze dezelfde is als de eigenaar van de goederen. Laat deze informatie niet leeg. Dit zal ertoe leiden dat de zending wordt geweigerd en geretourneerd.
  • Modus van verzending (Mode of shipment).
  • Gedetailleerde beschrijving van de goederen die worden gefactureerd. Neem het volgende op:
    • Geharmoniseerde douanecodes (Customs Harmonized Codes), indien bekend
    • Aantal eenheden
    • Waarden per eenheid
    • Totale waarde van elk product. Voor monsters of producten zonder commerciële waarde moet voor douanedoeleinden een nominale waarde of eerlijke marktwaarde worden vermeld.
  • Het type valuta van de transactie.
  • De verkoopvoorwaarden. Houd er rekening mee dat Franco bezorging (Delivered Duty Paid) moet worden opgegeven bij de voorwaarden. De verzender of de FBA verkooppartner moet alle toepasselijke heffingen en belastingen betalen en de verantwoordelijkheid dragen voor de douane-inklaring vóór levering aan het fulfilment center van Amazon. Je bent niet gemachtigd om goederen in naam van Amazon te importeren of Amazon te tonen als aangever of geregistreerde importeur in de documentatie voor douane-inklaring.
  • Trackingnummer van de zending. Voor verzendingen naar fulfilment centers van Amazon kun je de Amazon FBA-verzendings-id opnemen die je ontvangt wanneer je de zending aanmaakt in je Amazon account voor verkooppartners. Het trackingnummer van de zending kan ook een luchtvrachtbriefnummer zijn als je het pakket verzendt via een transportdienst zoals FedEx of UPS.
  • Eventuele certificeringen.
  • Naam van de transportdienst die de goederen vervoert.
  • Betalingsvoorwaarden voor vrachtvervoer.
  • Reden voor export.
Best practices voor verzending
Fulfilment centers van Amazon hebben vereisten voor de zendingen die ze ontvangen, inclusief de grootte van de pallets en het type truck dat aan het fullfilment center kan leveren. De Voorraad verzenden naar Amazon richtlijnen bieden informatie die nodig is voor het voorbereiden van je zending aan een fulfilment center van Amazon. Als je aandacht besteedt aan deze vereisten en best practices, kun je vertragingen voorkomen bij het overbrengen van je voorraad naar het fulfilment center en het leveren hiervan aan je klanten.

Opmerking: Er bestaan palletverschillen tussen de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en de Europese webshops.

Zorg ervoor dat je zendingen waar mogelijk op pallets worden geplaatst voordat ze bij het fulfilment center aankomen. De fulfilment centers van Amazon accepteren floor-loaded shipment (vracht van de vloer naar het dak gestapeld zonder het gebruik van een pallet), maar alleen als je dit van tevoren aanvraagt wanneer je je zending naar het fulfilment center instelt. Er kunnen extra kosten van toepassing zijn als de floor-loaded shipment een uitgebreide afhandeling vereist.

Zorg ervoor dat je zendingen voldoen aan het beleid van Amazon met betrekking tot binnenkomende zendingen. Als Amazon je zendingen weigert te accepteren, is het jouw verantwoordelijkheid om de zending te verwijderen uit het fulfilment center. Voor zendingen van minder dan een halve pallet aan losse dozen, die elk minder dan 15 kilogram wegen, kun je misschien beter je producten via een koeriersdienst verzenden. De transportdienst die je gebruikt is afhankelijk van het land van bestemming, omdat transportdiensten variëren. Als je ervoor kiest om je voorraad via een transportdienst naar een fulfilment center te verzenden, moet je contact opnemen met de transportdienst om te controleren of deze je goederen bij de douane kan inklaren op basis van de handelsfactuur die je verstrekt. Als de transportdienst je goederen niet kan inklaren aan de hand van de handelsfactuur, moet je mogelijk contact opnemen met een douaneagent.

Logistieke bedrijven/douaneagenten. Er zijn veel onlinebronnen die verkooppartners kunnen helpen de tarieven te bepalen en die de verzending gemakkelijker kunnen maken. Hieronder volgen links naar enkele bedrijven die verkooppartners nuttig vonden. Bezoek hun websites rechtstreeks om de geschatte verzendkosten te berekenen die je kunt verwachten bij het afhandelen van bestellingen voor de Amazon winkels waarin je producten wilt aanbieden:

First Choice Shipping: www.firstchoiceship.com
Samuel Shapiro: www.shapiro.com
FedEx: www.fedex.com
Regional Express: www.regionalexpress.co.uk
We raden je aan contact op te nemen met je expediteur of koerier voordat je voorraad verzendt om de kosten en vereisten ervan te begrijpen.
Retourzending van import
Amazon kan de voorraad die is opgeslagen in de fulfilment centers van Amazon niet retourneren naar een adres buiten het oorspronkelijke importland.
Bovendien ondersteunt FBA geen ophaalopties voor verkooppartners in fulfilment centers van Amazon.
Als je FBA voorraad wilt laten terugsturen naar jou, kun je hier i meer te weten komen over het proces.

4

Beheer je bedrijf

Bied klantenondersteuning en retourzendingen in het lokale land, hetzij zelf of via Amazon. Krijg betaald in de valuta van je voorkeur. Gebruik de tools en aanbevelingen van Amazon om je internationale verkopen te laten groeien en je bedrijf wereldwijd uit te breiden.

Solution Provider Network

Solution Provider Network — oplossingen speciaal voor jouw bedrijf, van belasting en naleving tot internationale verzending en de optimalisatie van je advertenties.

Klantenondersteuning

Overzicht
Wanneer je je bedrijf uitbreidt naar een Amazon winkel buiten je eigen land en bezorgt met Fulfilment by Amazon (FBA) of een externe fulfilmentprovider, moet je je verplichtingen in het import-/exportproces begrijpen. Hoewel je mogelijk sommige of al deze import- en exportstappen zelf wilt afhandelen, kan het gemakkelijker zijn om een logistieke dienstverlener in te huren, zoals een douaneagent of een expediteur om het proces voor je af te handelen. Deze providers beschikken over de expertise en tijd om ervoor te zorgen dat je voorraad tijdig en veilig van de ene naar de andere plaats wordt overgebracht.
Klantenondersteuning voor verzending door verkooppartner
Klantenondersteuning in de lokale taal. Wanneer je ervoor kiest om bestellingen van klanten zelf uit te voeren, moet je niet alleen het ophalen, verpakken en verzenden naar klanten afhandelen. Amazon vereist ook dat je klantenondersteuning biedt. Dit kan een uitdaging zijn als je verkoopt in een Amazon winkel waar je de taal niet kent.

Je kunt in de verleiding komen om geautomatiseerde computervertalers te gebruiken om te reageren op vragen via e-mail van internationale klanten. Er bestaat echter een risico dat machinevertaling kan leiden tot minder dan optimale vertalingen, wat op zijn beurt kan leiden tot een slechte klantervaring, hetgeen uiteindelijk van invloed is op de prestatiebeoordelingen van je verkooppartner. Een betere optie, als je niet over interne klantenservicemogelijkheden in de lokale taal beschikt, is om externe serviceproviders te gebruiken om je klantenondersteuning af te handelen.

Tijdige reacties. Klanten verwachten een snelle, behulpzame service wanneer ze vragen of zorgen hebben over je producten. Houd een scorekaart voor gezonde verkooppartners bij via klantenservicespecialisten die je producten begrijpen, die weten waar het product van de klant is en wanneer het wordt geleverd, en die snel (binnen 24 uur) kunnen reageren op e-mailcontacten van klanten in de lokale taal. Dit kan een uitdaging zijn wanneer je verkoopt in webshops die zich in andere tijdzones bevinden dan je bedrijfslocatie, omdat de tijdsverschillen het tijdsbestek verkorten waarin je tijdens je normale kantooruren op klanten kunt reageren.

Er zijn veel online bronnen die verkooppartners kunnen helpen met klantenondersteuning.
Hier zijn een paar links die andere verkooppartners nuttig hebben gevonden, georganiseerd per regio:

Noord-Amerika: Seller Engine
Europa: InterCultural Elements
Japan: Jumbo
Klantenondersteuning voor Fulfilment by Amazon
Wanneer je FBA gebruikt, biedt Amazon 24 uur per dag klantenservice namens jou in de lokale taal van de relevante webshop. Voor veel verkooppartners is deze functie van FBA van cruciaal belang om succesvol te verkopen op internationale webshops. Aangezien klantenondersteuning in de lokale taal al in de FBA is opgenomen, kun je je klanten de eersteklas klantenservice van Amazon bieden en kun jij je concentreren op het uitbreiden en beheren van je bedrijf.

Retourzendingen door klanten

Overzicht
Wanneer je FBA gebruikt, biedt Amazon 24 uur per dag klantenservice namens jou in de lokale taal van de relevante webshop. Voor veel verkooppartners is deze functie van FBA van cruciaal belang voor het succesvol verkopen op internationale webshops. Aangezien klantenondersteuning in de lokale taal al in de FBA is opgenomen, kun je je klanten de eersteklas klantenservice van Amazon bieden en kun jij je concentreren op het uitbreiden en beheren van je bedrijf.
Retourzendingen van klanten van verzending door verkooppartner
Wanneer je in een internationale webshop producten aanbiedt en zelf items levert, moet je klanten een lokaal retouradres geven in het land van hun Amazon website of ze gratis verzending aanbieden voor retourzendingen. Dit is een vereiste om te verkopen op de winkels van Amazon. Houd rekening met de volgende opties wanneer je bedenkt hoe je klanten items retourneren die ze bij jou kopen:
  • Fulfilment by Amazon gebruiken: Wanneer je voor FBA kiest, behandelt Amazon lokale retourzendingen namens jou voor FBA bestellingen op die webshop, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het opgeven van een lokaal retouradres.
  • Het hanteren van herbevoorradingskosten en het aanbieden van gedeeltelijke restituties: In bepaalde situaties kan het gepast zijn om de klant herbevoorradingskosten in rekening te brengen of een gedeeltelijke restitutie aan te bieden voor het product dat wordt geretourneerd. Herbevoorradingskosten of gedeeltelijke restituties moeten voldoen aan het beleid van Amazon voor retourzendingen.
  • Een externe internationale retouraanbieder inschakelen: We hebben een lijst opgesteld met retouraanbieders die retourzendingen kunnen accepteren in de landen van je klanten. Afhankelijk van je verkoopvolume en eenheidsprijs kunnen internationale retouraanbieders oplossingen bieden die de kosten verlagen die je maakt wanneer klanten in andere landen je producten retourneren. Sommige providers zullen bijvoorbeeld retourzendingen consolideren en naar je terugsturen of naar een andere klant verzenden.
Retourzendingen van klanten voor Fulfilment by Amazon
Wanneer je voor FBA kiest, verwerkt Amazon lokale retourzendingen namens jou, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het opgeven van een lokaal retouradres of het wijzigen van je prijzen om daarin de kosten van internationale retourzendingen mee te nemen.

Verkoop je al op Amazon in Europa?

Verkoop je al op Amazon in Europa?

Breid internationaal uit

 

Nieuw bij Amazon?

Aan de slag

 

Amazon logo
© 2022 Amazon.com, Inc. en dochterondernemingen